Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel goed!

Kijk en dit soort opmerkingen zijn goed, want jullie gebruiken de applicatie uiteindelijk

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Dat is een leuk programmaatje, als de interface een beetje overeenkomt met wat ik denk dat je met het programma kan

Als je nog hulp nodig hebt met programmeren, zelf heb ik nooit iets gedaan met delphi, maar je bent nooit te oud om te leren, andere programmeertalen wel trouwens.

Geplaatst:

Bedankt voor het aanbod.. Kan je vertellen dat het programma nogal complex is, technisch..

Echter, de applicatie is al bijna toe aan zijn eerste Béta versie. Ik vermoed deze week nog.

We zijn hard aan het werk om de functionaliteit rond te krijgen.

Vandaag geef ik een update op de site, zodat je goed kan zien hoever we nu zijn...

gr

Geplaatst:

Hallo allemaal

De eerste versie is uit en kan gedownload worden. Er staat een complete beschrijving hoe je dit programma moet installeren. Dit gaat niet op de gewone manier, dat komt omdat het een béta versie is.

Laat een bericht achter op onze site, of mail ons de problemen en reacties...

http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/download

Enjoy!

gr Anton

Edit: Er kan een bericht komen dat dit bestand mogelijk niet veilig is, maar dat kan je met een gerust hart negeren

Geplaatst:

Ik ben net zoals jullie gebruiker van het Moestuinforum, ik denk dat de mods of de beheerder er zich over moeten buigen. Ik heb al een vraag gesteld hoe dat ingericht gaat worden, maar ip kan je ons mailen via de site van de applicatie...

Ben benieuwd...

gr

Geplaatst:

Ik denk dat het makkelijk is om de reacties, tips, suggesties, bugs, etc. in dit topic te bundelen. Mailen naar Antoine kan natuurlijk ook.

Geplaatst:

Ik hoop dat het niet te rommelig wordt, als ik meer vind zal ik het op een rijtje zetten maar het eerste dat me opvalt is de zaaikalender.

1_ Iedereen heeft natuurlijk hun eigen gewassen en kunnen best uit de voeten met de standaard benoemde gewassen in de zaaikalender, wat ik echter bij vruchtgewassen mis zijn de courgette en pompoen.

2_ Je zou ook de knolgewassen kunnen benoemen zodat de beginnerling iig die groep niet zal 'missen'. Benoemen is genoeg denk ik, je hoeft geen extra teeltvak in te richten in de kalender gezien de knollen doorgaans bij de wortelen geteelt worden.

3_ De illustratie die de vruchtwisseling weergeeft klopt niet helemaal. Snijbloemen zou ik eruit halen - is niet relevant voor bodem, bemesting OF ziektes, dus is onnodig in een wisselteelt schema op te nemen -. Verder volgen de peulen de kolen op, ipv andersom (kolen profiteren vd stikstof die peulen achterlaten, dus de peulen ná de kolen telen is de omgekeerde wereld). De vruchtgewassen staan er helemaal niet in! Maak het Nachtschade (aardappelen) > Wortel- en knol > Vrucht > Blad > Kool > Peulen.

4_ Klein typefoutje 'Seldrij' moet zijn 'Selderij'.

Bijkomende vraag bij de zaaikalender is vanzelfsprekend of je deze tabel uiteindelijk zelf zal kunnen uitbreiden/aanvullen, maar goed, dat komt misschien allemaal nog.

Ik ga nog even verder spelen

Ziet er goed uit!

Geplaatst:

ik ben nu wat aan het schuiven/veranderen met de vak indeling in het overzicht

dan mis ik de optie om een icoontje te verslepen naar een ander vak. nu moet je het icoontje verwijderen, gewas in de lijst opzoeken en weer opnieuw plaatsen.

Geplaatst:
Ik hoop dat het niet te rommelig wordt, als ik meer vind zal ik het op een rijtje zetten maar het eerste dat me opvalt is de zaaikalender.

1_ Iedereen heeft natuurlijk hun eigen gewassen en kunnen best uit de voeten met de standaard benoemde gewassen in de zaaikalender, wat ik echter bij vruchtgewassen mis zijn de courgette en pompoen.

2_ Je zou ook de knolgewassen kunnen benoemen zodat de beginnerling iig die groep niet zal 'missen'. Benoemen is genoeg denk ik, je hoeft geen extra teeltvak in te richten in de kalender gezien de knollen doorgaans bij de wortelen geteelt worden.

3_ De illustratie die de vruchtwisseling weergeeft klopt niet helemaal. Snijbloemen zou ik eruit halen - is niet relevant voor bodem, bemesting OF ziektes, dus is onnodig in een wisselteelt schema op te nemen -. Verder volgen de peulen de kolen op, ipv andersom (kolen profiteren vd stikstof die peulen achterlaten, dus de peulen ná de kolen telen is de omgekeerde wereld). De vruchtgewassen staan er helemaal niet in! Maak het Nachtschade (aardappelen) > Wortel- en knol > Vrucht > Blad > Kool > Peulen.

4_ Klein typefoutje 'Seldrij' moet zijn 'Selderij'.

Bijkomende vraag bij de zaaikalender is vanzelfsprekend of je deze tabel uiteindelijk zelf zal kunnen uitbreiden/aanvullen, maar goed, dat komt misschien allemaal nog.

Ik ga nog even verder spelen

Ziet er goed uit!

Dank voor de feedback

Ik zal later met Anton bespreken hoe we met de zaaikalender gaan werken.

Momenteel is alles nog in testfase en de zaaikalender wordt mogelijk geheel herzien.

Of we dat dynamisch maken weet ik (nog) niet. Ik zal met Anton bespreken of gebruikers de zaaikalender moeten kunnen wijzigen.

In de gewassenlijst kan worden opgegeven wanneer zaaien, planten of oogsten moet gebeuren. Dus die is wel door de gebruiker aan te passen.

Dat gedeelte ben ik nog aan het nuanceren. Dat komt in een latere versie. Ik wil de mogelijkheid gaan inbouwen om te kunnen kiezen voor BEGIN, HALF, of EINDE van de maand. Dat leg ik hier uit.

gr,

Peter

Geplaatst:

dan mis ik de optie om een icoontje te verslepen naar een ander vak. nu moet je het icoontje verwijderen, gewas in de lijst opzoeken en weer opnieuw plaatsen.

Hoi Loes,

Goeie terugkoppeling.

Ik ga eens kijken of ik dit kan programmeren.

Als je een plaatje naar een ander vak sleept, dan gewoon het doelvak overschrijven als er eventueel al een ander plaatje in staat?

Gr,

Peter

Geplaatst:

Hoi Loes,

Goeie terugkoppeling.

Ik ga eens kijken of ik dit kan programmeren.

Als je een plaatje naar een ander vak sleept, dan gewoon het doelvak overschrijven als er eventueel al een ander plaatje in staat?

Gr,

Peter

wat mij betreft mag het doelvak dan idd worden overgeschreven.

Geplaatst:

Momenteel is alles nog in testfase en de zaaikalender wordt mogelijk geheel herzien.

Of we dat dynamisch maken weet ik (nog) niet. Ik zal met Anton bespreken of gebruikers de zaaikalender moeten kunnen wijzigen.

In de gewassenlijst kan worden opgegeven wanneer zaaien, planten of oogsten moet gebeuren. Dus die is wel door de gebruiker aan te passen.

Nadeel van een niet dynamische zaaikalender is denk ik: dat het lastig is om van te voren al alle gewassen er in te zetten. Als je weet hoeveel gewassen er zijn.. Dan ben je nog wel eventjes bezig En daarnaast zijn meningen over sommige zaai datums ook verschillend. De een zaait al tomaten in februari, de ander pas in april, maar ok, dat kan in die gewassenlijst.

Geplaatst:
Nadeel van een niet dynamische zaaikalender is denk ik: dat het lastig is om van te voren al alle gewassen er in te zetten. Als je weet hoeveel gewassen er zijn.. Dan ben je nog wel eventjes bezig En daarnaast zijn meningen over sommige zaai datums ook verschillend. De een zaait al tomaten in februari, de ander pas in april, maar ok, dat kan in die gewassenlijst.

Daar zit wat in.

Het is het projectje van Antoine, en zal hem laten beslissen.

Ik heb zelf totaal geen verstand van tuinieren.

Mijn vingers hebben alle kleuren behalve groen.

Bedankt voor je inbreng.

Gr,

Peter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...