citroen Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 van mijn gezaaide warmoes zijn er reeds enkele planten doorgeschoten , terwijl andere nog aan het groeien zijn op hetzelfde bed .wat is hier de oorzaak van ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Misschien een beschadiging gehad tijdens het verplanten, of tijdens het wieden? De ene plant is ook wat gevoeliger voor doorschieten dan de ander. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Margareth Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 misschien te dicht op elkaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Warmoes; is dat niet gewoon Snijbiet? Gaat bij mij prima, of heb je oud zaad? iig geen water geven hé... Alleen tijdens de kiemperiode... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Ik had vorig jaar een paar doorschieters, maar dan was het net extreem droog. Tot dan had ik dit nog nooit. Misschien toch een teken van stress? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Wanneer heb je gezaaid? Ik weet dat bij normale bietjes het zo is dat als ze te vroeg zaait, bij koude temperaturen, ze gevoeliger zijn voor doorschieten. Verder kan het met vele factoren te maken hebben. Denk bijvoorbeeld aan de fluctuerende temperaturen van afgelopen maanden. Ook het verstoren van de groei of minder gunstige omstandigheden (stress) zoals jorieke, claudia69 en margreth schrijven kan doorschieten tot gevolg hebben. Watertekort zal het niet geweest zijn, dat is vaak de oorzaak van doorschieten in de zomer, maar denk ook aan evt beperkte voeding. Het is in ieder geval een misverstand om te denken dat snijbiet in de zomer geen slokje water moet hebben. Bij te weinig vocht zullen ze ook weer gaan doorschieten. Verder kun je de bloemstengel afknippen en vervolgens de jonge blaadjes eten. De oude en grote bladeren zullen taai zijn. Zou ook zeker nog een keer opnieuw zaaien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Wat dacht je van maanstonden Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.