Geplaatst: 20 juni 201213 j Buiten het bijhouden van de moestuin heb ik voor het huis nog een bloemen-tuin, tamelijk wild maar toch onder controle!Hier gaat ook nogal wat tijd in zitten.Achter het huis een vijverbak, ook paar rozen en wat potten met planten en wat kruiden. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 22 juni 201213 j Wat een prachtige rozen op de laatste foto!!!Ik heb (uiteraard) ook bloemen Mijn tuin is een mengsel van bloemen en groenten/fruit.Als staan er op dit moment -naar mijn smaak- nog steeds te weinig bloemen in de tuin
Geplaatst: 22 juni 201213 j hoi meekjeik heb 1 tuin met van alles dus..en geniet van elke bloem, onkruid en plant!let vooral op de bloem van de doorgeschoten rucola lijken net vliesvleugels van insekten.......deze akkerkool is wel heel bijzonder!groeit tussen tegels en heb geen akker en al helemaal geen kool gezaaid mijn tuinhulp is wel.....moeder aarde Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 juni 201213 j Ziet er schitterend uit Meekje.Het enige wat ik nu aan bloeiende planten heb is een bak petunia's aan mijn balkonrand...staat net niet op een van de foto's helaas...en de spaanse margrietjes.....de afrikaantjes zijn nog te klein om te bloeien ~I believe in God, only I spell it Nature~
Geplaatst: 23 juni 201213 j Auteur hoi meekjeik heb 1 tuin met van alles dus..en geniet van elke bloem, onkruid en plant!let vooral op de bloem van de doorgeschoten rucola lijken net vliesvleugels van insekten.......deze akkerkool is wel heel bijzonder!groeit tussen tegels en heb geen akker en al helemaal geen kool gezaaid mijn tuinhulp is wel.....moeder aarde Prachtige bloemen!Genieten van al wat groeit en bloeit is mijn motto Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 23 juni 201213 j De eerste Goudsbloem... bloeit in twee kleuren, de gele was het snelst...
Geplaatst: 24 juni 201213 j Meekje,kun je in het voorjaar niet een maandje hier op vakantie komen Wat schitterend al die bloemen .... (alle foto's)Ik zou zo graag ook.......... maar ik heb dus totaal geen kaas gegeten van welke bloemdragers en vaste planten een beetje gedijen op onze kleigrond in het koele en winderige noorden (open vlakte) Alle advies en tips zijn daar ook zeker van harte welkom, want ik zou zo graag ook wat bloemenpracht in mijn tuintje willen (nu is het toch een beetje van dit en een beetje van dat).Het altijd botte 'praktisch motto' wil nu ze wat ouder wordt toch ook eens 'wat mooi's om van te genieten' De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Geplaatst: 24 juni 201213 j Auteur Het tuinieren heb ik ook met vallen en opstaan geleerd.Eerst gekeken welke bloemen en planten vind ik leuk.Dan kijken of ik ze niet te duur kon krijgen (in de aanbieding kopen of stekken van anderen vragen) ik zaaide bloemzaden die ik gekregen heb. De stokozen, vingerhoedskruid en de papavers heb ik daardoor in mijn tuin en die zaaien zichzelf steeds weer uit.Het is ook afwachten of de bloemen die je mooi vindt het wel goed doen in je tuin...Omdat ik nogal wat rozen heb (doen het hier goed) strooi ik elk jaar wat compost en wat rozenmest (Action)Snoeien heb ik geleerd via internet Bij de bouwmarkten of Aldi hebben ze vaak leuke aanbiedingen voor rozen, clematissen en andere planten.Omdat ik vlak bij de Praxis woon kijk ik regelmatig of ze planten wegdoen omdat ze te veel werk hebben met watergeven.Laatst had ik 9 bakken met kruiden voor 1 euro en vijf mooie hangpotten met viooltjes voor 50 cent per stuk...Kijk gewoon wat je leuk vind en ga het proberen, je zult er vast van genieten Bloemen brengen kleur in je leven!Als je tips wil hebben over dingen mail je maar, ik woon net te ver weg om even te komen kijken op mijn scootmobiel Jammer, dan kon ik gelijk een bakje eieren bij je kopen Maar je hebt een prachtige moestuin en je woont prachtig zag ik op de foto's! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 3 juli 201213 j Nee, ik heb geen bloementuin. Maar wel een bedje of wat met bloemen. m'n 1e Dahlia. en de 1e cosmea's in bloei. ( voorgezaaid ong half april ) nu ong 1m hoog
Geplaatst: 3 juli 201213 j Auteur Wat een prachtige kleur Dahlia is dat! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 15 juli 201213 j Hallo ook ik heb gewoon een bloemen tuintje die inmiddels meerdere keren veranderd is... hier onder alle foto's van de afgelopen maanden
Geplaatst: 15 juli 201213 j Auteur Gezellig! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 17 juli 201213 j Auteur Wat een prachtig boeket!Bloemen genoeg in je tuin dus Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 17 juli 201213 j Oh, heel mooi!!... Prachtig boeket ook. Zou je van die paarse Lupines zaad willen winnen voor me?? Die wil ik wel weer heel graag terug in mijn tuin hebben (maar dan wel alleen paarsigen...).
Geplaatst: 17 juli 201213 j Nee, ik heb geen bloementuin. Maar wel een bedje of wat met bloemen. m'n 1e Dahlia. en de 1e cosmea's in bloei. ( voorgezaaid ong half april ) nu ong 1m hoog Hoi Bit, Heb je die Dahlia uit zaad ???Ik vind het een hele mooie bloem.Als je hem uit zaad heb, kan ik dan 1 of 2 zaadjes van je krijgen of kopen.En als je hem gekocht hebt waar was dat dan ??? Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 17 juli 201213 j Meer dan genoeg siertuin Is dit een witte vlinderstruik ??? Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 18 juli 201213 j erg mooi sugar. erg mooi. De cosmea's zijn grote bossen groen. Bloemen willen nog niet erg vlot komen. Nat regen wind.
Geplaatst: 18 juli 201213 j Mooie Dahlia Bit! Enne Sugar..Mottenkruid klopt dat? zaait dat zichzelf eigenlijk uit? ( Want dan wil ik wel een zaadje ruilen )En wat is die aarvormige (weegbree-achtige) bloem? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 201213 j AchtereenvolgensVerbena bonariensisVerbascum chaixii ''Wedding Candles', vermeerderen is via wortelstokVeronica longifolia 'alba'Geranium pratense (beemdooievaarsbek)Geranium 'Rozanne"Sanguisorbia officinalis (Grote pimpernel)Zaaddoos van AkeleiHemerocalis 'Aten'Hemerocalis 'Sammy Russell'Persicaria bistorta 'Superba'Een Hypericum (stond al in de tuin, ken de variëteit niet)Mij verkocht als Salvia 'Magenta', is volgens mij een Salvia guarantica 'Black and blue'
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.