Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hebben jullie ook een bloementuin? foto's....

Featured Replies

Geplaatst:

Oh “niet van natte voeten”…🤔

Nu jij dat zegt @Bernaar zou het dat ook goed geweest kunnen zijn…🤔 want de pot stond onder de drup van het afdakje van mijn kippen hok…

Ga ik ze oppotten met wat grind door de aarde en andere plek geven….👍😊

Die van jou zijn prachtige grote planten 😍 Op mijn postzegel plek hou ik alles klein want er is zoveel moois hè….🌺

Dank voor jouw reaktie🙏🏻😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱☃️🌱

Geplaatst:
1 hour ago, Vrouwholle said:

Nu jij dat zegt @Bernaar zou het dat ook goed geweest kunnen zijn…🤔 want de pot stond onder de drup van het afdakje van mijn kippen hok…

Voor Helleborus in pot is dat wss de meest voorkomende oorzaak.😉

Misschien dat je dit hieronder allemaal wel weet,maar ik post het tóch maar,voor het geval dat....😉

• Ze haten het ook om verpot te worden,dus best ineens al een pot voorzien die groot genoeg,én diep genoeg is voor de uiteindelijke plant.

• Volle zon vinden ze ook niet echt leuk,enkel in de winter kunnen daar mee om.

• Als de bladeren slap gaan hangen tijdens vriesweer,is het (meestal) niet van watertekort,maar zelfbescherming van de plant.😉

• En helaas zijn bladluizen er óók dol op,dus uitkijken voor roetrdauwschimmel.

1 hour ago, Vrouwholle said:

Die van jou zijn prachtige grote planten 😍

Nog niet écht,ik ben natuurlijk blij dat ze terug aan de praat zijn,maar ze zouden eigenlijk terug zoals deze moeten worden . 😉

20260225_100547.jpg

Geplaatst:

Met dit weer staan er inmiddels heel wat bollen in bloei.

Aan de voet van de nu nog kale hortensia’s bloeien de sneeuwklokjes en narcissen. Dat gaat nu extra hard omdat ze een week geleden zijn gesnoeid waardoor de bollen veel meer licht krijgen.

IMG_9316.jpeg

IMG_9317.jpeg

In een ander perk komen de verschillende blauwe druifjes ook tot bloei.

Deze hebben een heel aparte lichte kleur.

IMG_9319.jpeg

En deze heeft een rokje aan.

IMG_9321.jpeg

De scilla’s zijn ook bijna zo ver.

IMG_9325.jpeg

De hyacinten bloeien ook al.

IMG_9326.jpeg

Geplaatst:

Krokussen staan in bloei. Hier nog dicht maar in de middag gaan ze open.

20260301_113601.jpg

20260303_165203.jpg

Geplaatst:

Hier beginnen de bolletjes ook in bloei te staan.

20260308_175326.jpg

20260308_175237.jpg

20260308_175333.jpg

20260308_175513.jpg

20260308_173927.jpg

Geplaatst:

Hier zijn alleen nog de sneeuwklokjes en krokussen tevoorschijn gekomen. Het wachten is op de blauwe druifjes en narcissen, die zijn hier laat of er zit onvoldoende voeding in de tuin. Er komen daarna ook altijd heel veel boshyacinthen op, maar die gaan er dit jaar uit, want onze dochter blijkt daar allergisch voor. Zodra ik ze zie haal ik ze er uit, zo jammer. Weet iemand of ik de bolletjes ook als ze nog niet zijn uitgebloeid kan drogen? Dan geef ik ze gewoon weg. Misschien voor jou, @appelvrouw , voor in je bos? Ze zijn echt heel leuk (vind ik dan). Blauw tapijtje in het bos. En anders gooi ik ze gewoon zelf ergens in het bos.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

De meeste hyacinthjes in Nederland zijn Spaanse. Vrijwel geurloos en exoot, dus gooi maar gewoon weg @Tanja65

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Volgens mij geuren deze wel degelijk. Uit mijn geheugen zelfs vrij sterk. Ik zal kijken (ruiken) als de eerste bloeien.

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Tja, het beste zou zijn om ze pas uit te graven nadat ze gebloeid hebben en de bol ook weer voeding heeft opgenomen voor het volgende jaar. Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op wilt wachten in geval van een allergie.

Geplaatst:

Ja, dat bedacht ik ook, vandaar de vraag. Maar dat gaat ‘m niet worden. Hij heeft zich uitgezaaid over de hele voortuin en vorig jaar is onze dochter er echt behoorlijk akelig van geworden. Het duurde een tijdje voor we doorhadden dat het van de hyacinthen kwam. Pas toen we een bakje met gewone hyacinthen binnen hadden en ze daar op reageerde, viel het muntje pas.

Als het ‘echte’ boshyacinthen blijken te zijn, en niet de spaanse, haal ik ze er gewoon uit en gooi ze als tweede kansers in het bos, bos genoeg hier. En anders doormidden en op de composthoop.

Geplaatst:

Je kan ze gewoon in de grond laten staan, knip gewoon de knoppen/bloemen er dit jaar uit, en daarna wacht je tot het blad wat gelig word en dan haal je ze er uit. Dan hebben ze alle energie al zo goed als opgeslagen en kan je er een ander blij mee maken.

Geplaatst:

Wel super dat je er op die manier zo snel achter kwam wat het was. Eerlijk gezegd zou ik ze er dan sowieso uitknikkeren. Ook als het een andere variant is, kan het de allergie van je dochter triggeren. Het hoeft niet met de geur te maken te hebben, zeg maar.

Geplaatst:

Ik wil ze wil hoor maar snap dat het allemaal lastig is. Zoals Arja zegt, beter er vanaf zijn. Misschien eruit scheppen en een pot vullen met aarde en bollen voor appelvrouw en de rest in het bos?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.