Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

nieuwe tuinder


avalon

Aanbevolen berichten

Hallo mensen van dit forum,

Ik ben Joke, 54 jaar en ik heb een volkstuintje van 200 m2 met kas.

Ik heb dit altijd al gewild en sinds 2010 ben ik dan echt aan de slag.

Inmiddels heb ik een cursus ecologisch tuinieren gevolgd en door de jaren heen heb ik er veel over gelezen. Mijn speciale interesse gaat uit naar permacultuur.

Dat is niet voor niks. Vanuit permacultuur bewerk je de bodem haast niet, en pas je mulchen toe. Dat betekent: licht werk!

Mijn conditie was niet echt goed en ik hoopte door tuinieren dit te verbeteren. Helaas is dit niet het geval. Integendeel: ik krijg steeds meer last van artrose. Het principe van permacultuur geeft een rommelige tuin en daardoor krijg ik steeds meer opmerkingen van tuinierders die denken dat ik het niet aan kan.

En dat is ook zo...

Ik probeer nu in mijn omgeving mensen te vinden die mij willen helpen. Dan gaat het vooral om toch wat gedeeltes om te spitten omdat de tuin erg aan het vergrassen is.

Ik heb ook accu gereedschap gekocht (trimmer en heggenschaar) om dat in ieder geval te kunnen bijhouden, dan is de ATV tevreden!

Ondertussen ga ik vrolijk verder en geniet ik van mijn plekje. Vooral op zondagochtend om 9 uur!!! Heerlijk!

Foto's volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Joke! Leuk dat je met permacultuur bezig bent! Jammer van de artrose, hopen dat je iemand kunt vinden die je helpt, dan kun je weer met volle teugen van je tuin genieten!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom ! Das een goei tip voor haar zeg !

 

Er zijn vast wel 'mannetjes ', ook bij jou in de buurt, die willen spitten of aan groot-onderhoud willen doen hoor.... hang ook es kaartjes op bij de appie en bejaardenhuizen. Je zal ze de kost geven, die best graag een dagdeel in de week in een tuin willen werken en even van huis weg willen.... Ook gratis. Of een bakkie aardbeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...