Geplaatst: 29 augustus29 Aug Dat ik sommige foto’s niet kan toevoegen ligt aan mijn nieuwe ipad. Bij het ‘overzetten’ van de oude naar de nieuwe iPad heeft zich een probleem voorgedaan met de nieuwe versie. Zou opgelost moeten zijn als ik de foto toevoeg vanaf de oude ipad. Blijft de vraag waarom bij sommige blogs de foto weg is.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug 15 minuten geleden, Amrutten zei:. Blijft de vraag waarom bij sommige blogs de foto weg is.Tja dat weet ik niet, maar ik ga even aan de ontwikkelaars van de software vragen of daar een probleem mee is geweest in het afgelopen jaar.Over de melding op de Ipad.Als je iCloud Fotobibliotheek hebt ingeschakeld en ingesteld op Optimaliseren, wordt de kwaliteit verlaagd om opslagruimte op het fysieke apparaat te besparen, maar de foto met volledige resolutie is nog steeds beschikbaar in iCloud. Maar hiervoor moet wel de overeenkomstvoorwaarden geaccepteerd zijn.Sommige mensen zeggen dat het accepteren van overeenkomstvoorwaarden voor iCloud dit probleem oplost. Zorg ervoor dat je de foto-apps opnieuw opstart na het doen hiervan.Ik gok dat je dat doet onder instellingen, bij Apple ID een rood bolletje hebt, en als je daar op klikt de voorwaarden moet accepteren? Kan dat kloppen? (Heb zelf geen ipad)
Geplaatst: 4 september4 Sep Om kwart voor 2, (13:45) straks even een paar minuten uit offline om de nieuwe update van het forum software te installeren.Tot straks!
Geplaatst: 4 september4 Sep We hebben een nieuwe update van het forumsoftware geinstalleerd!Hieronder de belangrijkste zaken met betrekking tot ons forum:Bug Fixes:Selectie quoten op mobiel werkt, zoals op het oude forum. @PetrasmoestuinIpad 15.5 en 15.6 crashes zijn mogenlijk opgelost.Zoek resultaten gaan niet naar de juiste forum post, nu gaan ze wel naar de juiste forum post. @loesNieuw in de tekst editor:Opties om Quotes, afbeeldingen en andere items in de text editor te kunnen slepen. Als je met de cursor of touche screen boven b.v. een afbeelding zit en je ziet dit icoontje. Dan kan je de afbeelding naar een andere plek slepen in de tekst bewerker.Nieuwe Features:Mogelijk dat gebruikers een lid kunnen negeren. (Moderators kunnen niet op deze lijst gezet worden.)Wil je bijvoorbeeld van bepaalde personen niet de handtekening meer zien. Dan kan je hier ook b.v. alleen de handtekening van deze gebruiker verbergen. Je kan via je profiel foto bij de optie "Genegeerde gebruikers" komen. Maar ook een persoon kan compleet genegeerd worden en de berichten van dat persoon zullen dan niet meer getoont worden.Het is nu mogenlijk om met een Google Account in te loggen. Accounts die al ingelogd zijn met een google e-mailadres, kunnen deze Koppelen door in te loggen met je Google Account.
Geplaatst: 5 september5 Sep @rorror Zojuist wilde ik @Frans even bedanken voor zijn vergelijkend warenonderzoek m.b.t. de gouden eieren. Dat lukte alleen niet en ik kreeg onderstaande melding.Misschien handig om te weten i.v.m. de laatste software-update. Of is dit het gevolg van één van de nieuwe features en heeft Frans mij gewoon gecanceld, dat kan natuurlijk ook 😂.
Geplaatst: 5 september5 Sep Wilde je wat typen of alleen een bloemetje/appeltje geven? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 5 september5 Sep Een bloemetje. Appeltje geprobeerd en dat gaf dezelfde melding. Nog nooit eerder gehad overigens.
Geplaatst: 5 september5 Sep Ik ga er naar kijken zodra ik thuis ben. Ik zag dat je mij wel een like kon geven. Is dit probleem alleen bij Frans? Kan je mij de link geven naar dat topic/bericht?Op dat moment van liken, was je wifi verbinding nog goed? Kan mij voorstellen dat als verbinding/internet even kwijt was, ze zo'n soort melding kan krijgen.Edit: getest, als je op een pagina zit, internet valt even weg en je liked iets, dan is dat inderdaad de melding datje krijgt.
Geplaatst: 5 september5 Sep @rorror Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd en nu lukt het wel. Het zal dan wel aan de internetverbinding hebben gelegen. Maar wat ik dan niet begrijp is dat de site mij wel een gerichte melding kan terugsturen en ik dus geen ‘algemene’ melding krijg dat de Safari geen verbinding kan maken. Dat is normaal het geval als de verbinding wegvalt.
Geplaatst: 5 september5 Sep Als je de site bezoekt, wordt er een klein deel van de site gedowload naar het apparaat, dat kan dan zelfs nog meldingen geven als de verbinding even weg is. Misschien geeft safari alleen een melding als verbinding Langer dan x aantal seconden weg is,en valt dit precies onder de marge.
Geplaatst: 10 september10 Sep Op 4-9-2025 om 13:52, rorror zei:Zoek resultaten gaan niet naar de juiste forum post, nu gaan ze wel naar de juiste forum post. @loesDeze lijkt nog steeds niet lekker te werken in chrome, ik moet nog steeds op de titel klikken om naar de juiste post te gaan.Bij firefox werkt het wel.Edit: Het verschil is niet de browser maar of ik ben ingelogd of niet. Als ik niet ben ingelogd werkt het bij zowel chrome als firefox wel goed. Log ik in dan ga ik bij beide alsnog naar het laatste bericht. 10 september10 Sep aangepast door loes
Geplaatst: 23 september23 Sep Nog iets anders wat indirect met de forumsoftware te maken heeft.Ik zocht iets en toen viel mij ineens op dat de vastgepinde topics wat gedateerd zijn, vooral die onder onder forumvragen door de nieuwe software. Dat heeft geen haast maar misschien zoekt iemand in de winter nog wat tijdverdrijf.
Geplaatst: 23 september23 Sep @loes Ik was daar anderhalve week geleden mee gestart. Staat binnen enkele weken online. Zal je de concept versie in BP sturen, kan je misschien al wat feedback geven.
Geplaatst: 17 oktober17 Okt Vanavond 17 okt om 24:00 zal ik de volgende update van forum software gaan doorvoeren.Het updaten zal max 15min duren, maar we verwachten dat dit na enkele minuten al voltooid zal zijn. Het forum zal dan dus tijdelijk even niet beschrikbaar zijn.Deze update bevat in totaal meer dan 75 verbeteringen aan de software.De belangrijkste wijzigen wat gebruikers zullen merken van de komende update:- Verbeterde Emoji Suggesties in dropdown keuze menu.- Op mobiele telefoons een verbeterde gebruikers ervaring met dropdown keuze menu's. Waardoor de website op mobiel meer een app-gevoel geeft.Voorbeeld, als je op "Sorteer op" klikt: Voorheen was het een dropdown menu, wat je ook op pc te zien kreeg.Mochten jullie na de updates problemen ondervinden kunnen jullie deze in dit topic melden.
Geplaatst: 17 oktober17 Okt Update is doorgevoerd.@Jorieke123 Probeer eens een smiley. --> :) Volgens mij is dit wat jij graag wou. (Gemeld op de eerste pagina)Ik zie wel een klein verbeter puntje, dat het voorbeeld wel heel erg klein wordt weergeven. Zal daar morgen naar kijken.
Geplaatst: 18 oktober18 Okt 😁Update ziet er goed uit. De smiley ziet er bij mij iets anders uit dan bij mij. Maar dat maakt niet uit. Op de mobiel werkt het nu wel iets prettiger verwacht ik. Merk ik waarschijnlijk wel als ik een moestuin update ga maken. Bedankt! 18 oktober18 Okt aangepast door Gitta Tekst toegevoegd
Geplaatst: 19 oktober19 Okt Ik weet niet of het in dit topic hoort of dat er een ander topic voor de app is, maar meld het toch even. In de MF app op de iPhone zit geen ‘terug’ knop, zoals je in de browser de ‘<‘ hebt. Je kan ook niet zoals op de laptop backspace gebruiken, waardoor ik nog geen mogelijkheid heb gevonden om een stap terug te gaan. Ik moet dan steeds van voren af aan beginnen (heb wel de balk onderin het scherm met de verschillende forum onderdelen). Verder vind ik de app net iets prettiger dan de browser maar dat is persoonlijk denk ik. Ik kan ook goed overweg met de browser versie.
Geplaatst: 19 oktober19 Okt @Goudsbloempje2 Ik zal het navragen. Op mijn android heb ik een terug knop in de bar van android zelf.Ik heb zelf geen Iphone maar kan je b.v. niet naar rechts swipen / vegen. (met vinger van links naar rechts op het scherm) Om terug te gaan?Heb de vraag gesteld aan de ontwikkelaars.
Geplaatst: 20 oktober20 Okt 8 hours ago, rorror said:kan je b.v. niet naar rechts swipen / vegen. (met vinger van links naar rechts op het scherm) Om terug te gaan?Heb de vraag gesteld aan de ontwikkelaars.Ik heb het even geprobeerd maar kan helaas niet swipen in de app. In de meeste apps op de iPhone zit links boven zo’n ‘<‘ teken (wat je in de browser links onder hebt), maar dat heb je bij deze app niet. Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet de ‘Prev’ om binnen een topic te scrollen, maar de knop voor als je bijvoorbeeld vanuit ongelezen content naar een topic gaat. Dan kan ik niet meer terug anders dan opnieuw op de ongelezen content knop te klikken. Of als in een topic een ander topic wordt gelinkt. Als ik daarop klik kan ik alleen nog terug door opnieuw de hoofd navigatie balk te gebruiken en alle stappen te herhalen. Bedankt voor het doorgeven!
Geplaatst: 20 oktober20 Okt 6 uren geleden, Goudsbloempje2 zei:Ik heb het even geprobeerd maar kan helaas niet swipen in de app.Ok, dus als ik het goed begrijp als je dit doet op de website, ga je wel terug naar de juiste pagina?
Geplaatst: 21 oktober21 Okt 16 hours ago, rorror said:je dit doet op de website, ga je wel terug naar de juiste pagina?In de browser kan ik ook niet swipen, maar dat ligt aan de browser software neem ik aan. Hieronder het verschil. Browser (met < knop links onderin) App (zonder < knop)
Geplaatst: 21 oktober21 Okt 2 uren geleden, Goudsbloempje2 zei:In de browser kan ik ook niet swipen, maar dat ligt aan de browser software neem ik aan.Software ontwikkelaar geeft aan dat op iphone sinds 2013 in de software geswipped kan wordenJe moet dus wel echt van rand tot rand van het scherm swipen. Als je maar een kleine swipe beweging maakt zal dit niet werken.@Jorg Kan jij dit eens testen op je ipad/iphone?
Geplaatst: 21 oktober21 Okt Ik weet niet of dit het euvel is van een forum update, maar op de "doe het zelf" pagina staat als eerste een post met allerlei handleidingen, maar als je op die links klikt krijg je een 404 melding. Ik denk ik meld het maar hier want @LucV lijkt momenteel niet erg actief te zijn op het forum
Geplaatst: 21 oktober21 Okt @driepinter Ik zal de lijst nalopen en de link updaten, heb het op het lijstje gezet. Ik verwacht dat dit zelfs nog ouder is, van zelfs de update van 2019... LucV leest wel mee, maar onder een ander account.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.