Eva Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 wat te doen met de veel te kleine preitjes die nog op mijn tuin staan?...worden die nog groter dit jaar of moet ik ze gewoon op de composthoop knikkeren... Quote
Frans Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Prei kan na de winter nog behoorlijk groeien. Zolang ze niet in de weg staan zou ik ze gewoon laten staan maar geef dan wel wat kunstmest wil het nog wat bruikbaars kunnen worden . Voordat de zaadstengel in de plant gevormd gaat worden en de prei daardoor onbruikbaar hebben ze , afhankelijk van het ras en het weer , nog ongeveer een maand of twee te gaan. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 En als de prei dan doorschiet heb je best mooie bloemen (vind ik) en kun je zaadwinnen. Quote Even a broken clock is right twice a day
Eva Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 ik laat ze mooi staan dus. ze staan niet in de weg en vind ook dat ze mooie bloemen hebben... bedankt! Quote
Sandra Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Zit met hetzelfde, vorig jaar winterprei geplant maar het zijn ielige sprietjes en heb ze laten zitten ben benieuwd of het nu alsnog wat gaat worden. Quote groetjes Sandra
Gast Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hier idem dito, wordt dat nog wat of is het beter om het weg te doen? Quote
Jorg Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Zie het antwoord van Frans hierboven Kardoen, als je de ruimte hebt kan je ze laten staan, maar je kunt ze nu ook gewoon op eten Quote
Gast Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Zie het antwoord van Frans hierboven Kardoen, als je de ruimte hebt kan je ze laten staan, maar je kunt ze nu ook gewoon op eten Ik was vast niet duidelijk, sorry Jorg Maar dit zijn halve potlood preitjes zeg maar, vandaar mijn vraagje. Ik had overigens verder een goede oogst, heb nog steeds liggen en die zijn inderdaad niet zo dik, maar maakt niet uit want ze zijn wel heel erg lekker. Vries daar ook het eea van in. Quote
Gast Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 O dat wordt dus niets meer, ook niet als ik ze nog verplaats? Quote
Frans Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Dan zeker al helemaal niet meer kardoen want eerst zullen de wortels weer opnieuw moeten 'aanslaan' om de plant verder te laten groeien en daar is geen tijd meer voor voor de plant een bloemstengel gaat vormen en daardoor voor consumptie onbruikbaar wordt. Er begint weer een nieuw seizoen ... nieuw zaaien , nieuwe planten , nieuwe kansen , nieuwe vreugd Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
hansm Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Frans we zijn hier allemaal hetzelfde, elke mislukte oogst van vorig jaar hopen we dit jaar nog te eten, en overal moet jij het slechte nieuws brengen, maar ik begrijp het nu en zal je helpen slecht nieuws brengen Quote Players only love you when they're playing.
Gast Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Ok nou ja slecht nieuws het is maar hoe je het ziet. Honderden prei plantjes verpoten met het uitzicht dat het niets wordt of dat je geen moeite hoeft te doen. Prei heb ik alweer gezaaid, bedankt dus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.