Geplaatst: 28 juni 201213 j hallo, ik heb een ijs machientje maar ben de gebruiks aanwijzing kwijt.heb er nog nooit ijs mee gemaakt. nu het zomer is wilde ik daar graag mee beginnen, maar weet niet hoe te doen,recepten kan ik wel genoeg vinden het is een eenvoudig machientje, een ronde kom met een draaimechanisme er in en in t afneembare deksel zit de electra.merk aigger model 5405 zoekende op t net zie ik plenty machientjes staan maar geen werk beschrijving. Misschien heeft iemand ook zo,n ding en kan mij vertellen hoe het werkthoud me aanbevolen.groetjes
Geplaatst: 28 juni 201213 j De gebruiksaanwijzing: http://www.telsell.com/vf/manuals/Ice%20Cream%20Maker%20gebruiksaanwijzing_992469664.pdf Succes ermee, lijkt me best leuk zo'n ding http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 29 juni 201213 j De bak moet in de vriezer. Na 24 uur kan je hem er uit halen, in de machine doen, en er het koude mengsel in gieten waar je ijs van wilt maken. Daarna aan zetten Bij die van mij (volgens mij een philips, bij de kringloop vandaan) blijft er alleen steeds een laagje onderin zitten, wat al hard aanvriest maar niet door het draai-armpje wordt meegenomen. Ik wil binnenkort dus eens proberen met die bak, en dan zelf roeren. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 1 juli 201213 j Na 24 uur kan je hem er uit halen, in de machine doen, en er het koude mengsel in gieten waar je ijs van wilt maken. Daarna aan zetten Uh, volgens mij is het belangrijk om hem eerst aan te zetten en dan pas het mengsel er in te gieten, anders vriest het meteen vast aan de bak en gaat de spindel er niet meer doorheen. (Al doende leert men... )
Geplaatst: 2 juli 201213 j Oh, kan ook Ik heb geen idee meer in welke volgorde ik dat deed. Ik heb niet echt een grote opening in het deksel, dus misschien dat ik daarom eerst giet en dan aan zet (na het deksel sluiten). Volgende keer probeer ik het eens andersom. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 juli 201213 j Ik heb al eens een hele ijspoging laten mislukken door het eerst te gieten en dan pas aan te zetten. Het vroor meteen vast en kon alleen nog met veel warm water worden los geweekt.
Geplaatst: 5 juli 201213 j ook mijn eerste poging ijs te maken ging niet zo als ik t wilde. zo gedaan,de bak eerst 24 uur in de vriezer gezet ingredienten,175 gr kefir, 2 eidooiers, 50 gr basterd suiker, 200 gr gekookte stoofpeer met kaneelen en suiker uit de vriezer, 50 ml room.dan heb ik alle ingredienten in de bevroren kom gedaan, 20 min laten draaien. Het verkregen produkt er uit geschept en in een tupperware doos de vriezer in. Na 24 uur wilde ik lekker smullen. ,,, maar kreeg het ijs niet uit de doos. kei en dan ook werkelijk kei hard bevroren. Bikhamer nodig om er brokjes van af te krijgenmaar, de smaak was uitstekend.wat ging er fout dit zijn de onderdelen van het machientjeKan het aan de tijd liggen die het eind produkt in de tupperwaredoos in de vriezer zat. te lang??????Wilma2
Geplaatst: 5 juli 201213 j Een uur voor gebruik eruit nemen zal ook al helpen. Volgens mij zit er in ijs uit de winkel spul zodat je meteen kunt beginnen met scheppen....of heel veel room(=vet) en dat bevriest niet.
Geplaatst: 5 juli 201213 j Even eiwit op kloppen en dan erdoor spattelen samen met het recept.Dan is het altijd schepklaar. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 5 juli 201213 j dank je Thea dat zal ik doen, wist toch al geen raad met de overgebleven eiwitten.
Geplaatst: 6 juli 201213 j Leuk al die tips gaan het nog wel eens proberen dan, had de recepten aangehouden uit het boekje hier.. Maar de eerste keren proberen waren niet zo'n succes... Al had ik wel toevoegingen gedaan bij een (granaatappelsap "geperst") dus wellicht maakte dat verschil met dat die erg waterig bleef, maar eigenlijk allemaal wel half hard er uitgekomen..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.