Geplaatst: 4 uren geleden4 u @Tanja65 @Petrasmoestuin Thanks voor de reacties. Ja ik wil hem zeker voor meer dan alleen courgettes gaan gebruiken hoor. Moet vooral nog even inspiratie opdoen. Wil stiekem al jaren een voedseldroger maar toen voor alleen pepers vond ik dat ik dat niet aan mezelf kon verantwoorden 🙈En qua ruimte is het wel echt een bakbeest natuurlijk, maar voor gebruik kan ik hem kwijt en heb veel opslagruimte waar hij kan staan als ik hem niet gebruik, dus dat is niet zo'n probleem.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Petrasmoestuin fruit bestaat voor het grootste deel uit water, en de resterende consistentie is ook lastig te drogen. Dat betekent per definitie heel lang drogen. Van het meeste fruit is poeder maken bovendien een illusie, en is fruitleer het hoogst haalbare. Bessen, bramen etc, vallen daar onder.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur terug, Loraine_ zei:En qua ruimte is het wel echt een bakbeest natuurlijk, maar voor gebruik kan ik hem kwijt en heb veel opslagruimte waar hij kan staan als ik hem niet gebruik, dus dat is niet zo'n probleem.Het is een mooi apparaat voor een mooie prijs, zeker als hij nauwelijks is gebruikt. Als je van plan bent om grote hoeveelheden te drogen, is de capaciteit denk ik ook heel fijn.Ikzelf heb al een aantal jaar een Stockli met 3 metalen trays. Voor ons is dat meer dan genoeg. Ik heb een kleine moestuin. Ik gebruik hem jaarlijks rond deze tijd veel (tomaten, pepers, vijgen, appels, fruitleer, kruiden dat soort dingen). Dat moeizame herstapelen dat hier vaak m.b.t. verticale drogers wordt genoemd, ervaar ik helemaal niet. Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik maar met drie trays droog. De circulatie is dan prima.Je geeft aan dat je voldoende ruimte hebt om hem te laten staan. Dat is denk ik wel belangrijk. De Hendi die je hierboven laat zien weegt namelijk ruim 21 kilo. Daar zou ik niet de hele tijd mee willen slepen. Ter vergelijking, mijn Stockli weegt nog geen 3,5 kilo. En dat is fijn, want ik zet hem tussendoor steeds weg. 3 uren geleden3 u aangepast door Dahli Typo
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Dahli zei:En dat is fijn, want ik zet hem tussendoor steeds weg.Precies! Dat doe ik ook. Heel belangrijk. 21 kilo?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.