Geplaatst: 16 juli16 Jul Kan er iemand mij vertellen welk pruimenras ik heb? Deze stond reeds in de tuin maar het is het eerste jaar dat er toch al 2 pruimen het tot deze tijd hebben gehaald.
Geplaatst: 16 juli16 Jul Ziet er nog erg onrijp uit, dus ik durf nog niet te raden :) Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 21 juli21 Jul Zou misschien Reine Claude Verte kunnen zijn maar mist paarse stippen of zijn die er al op? 21 juli21 Jul aangepast door Nieuw
Geplaatst: 21 juli21 Jul Auteur Geen paars te zien, zal nog wat moeten wachten. Was gewoon curieus maar zal nog wat geduld moeten hebben denk ik!
Geplaatst: 25 juli25 Jul Potverdrie…😑🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Deze Victoria pruim lag stuk elders van het boompje waar die aan hoort….🧐Dus vanmorgen deze zelf geplukt voordat er iets anders mij voor is….😅
Geplaatst: 27 juli27 Jul Op basis van de kleur zou je dat idd denken nieuw … maar ze liet makkelijker los dan ik dacht en voelde ook zachter.. en bleek al lekker zoet en sappig! 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 8 augustus8 Aug Auteur Op 16-7-2025 om 18:51, wimrenier zei:Kan er iemand mij vertellen welk pruimenras ik heb?Deze stond reeds in de tuin maar het is het eerste jaar dat er toch al 2 pruimen het tot deze tijd hebben gehaald. We zijn enkele weken verder en eentje lijkt me intussen rijp. Misschien kan er nu wat meer duidelijkheid geschept worden 😃
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen held ben met pruimen, maar ik ga het gewoon proberen: Anna Spath? Nog iets te vroeg maar als ik het zo zie mogen deze ook nog een weekje hangen. 9 augustus9 Aug aangepast door Frank Houweling Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Anna Späth heb ik, en dit jaar zijn ze heel vroeg. De eerste lijken binnenkort al te rijpen, terwijl dat september zou moeten zijn. Anna Späth moet wel donkerder worden. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Auteur Ene was rijp en mooi geel en sappig van binnen. Maar het zal ook geen ramp zijn als ik het niet te weten kom.
Geplaatst: 9 augustus9 Aug Misschien Prunus cerasifera? Die rijpen nu, hier. Maar die worden pas zoet en sappig na een dag narijpen en zijn dan nog steeds vrij flauw.
Geplaatst: 15 augustus15 Aug De meest verkochte pruimenrassen in Nederland zijn Opal en Reine Vicoria. Bij mijn snoeiklanten zie ik ook nog wel eens andere rassen maar dat zijn dan vaak oudere hoogstam bomen.
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Als dit het eerste jaar is dat de boom vrucht draagt, kun je er nog niet zoveel van zeggen. De eerste vruchten zijn zelden karakteristiek voor het ras.Je zou de stenen (pitten) kunnen bewaren, er loopt in Nederland een persoon rond die trefzeker pruimenrassen determineert op basis van de stenen.Waar komt de boom vandaan?
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Auteur Geen idee waar ie vandaan komt. Stond al in de tuin. We hebben elk jaar al vruchten gehad maar overleefden nooit lang door het weer. Nu ook waren er een aantal meer maar die hebben Pinksteren (was nogal slecht weer met regen en vrij hevige wind..)Trouwens ik ben van België :)
Geplaatst: 17 augustus17 Aug Kan je kijken of dat boom geënt is? Het kan zijn dat ooit is gezaaid door vorige eigenaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.