Geplaatst: 2 oktober2 Okt Auteur @appelvrouw het is die van vorig jaar. Mijn ouders zijn er in december pas weer met een nieuwe oogst. Het is altijd ongeveer net zo scherp en kruidig, want zij gebruiken altijd delfde peper ervoor.
Geplaatst: 2 oktober2 Okt Prima. Het is wat veel voor mij ondanks de hoge kwaliteit ) ik gebruik het gewoon heel weinig. Is er iemand die met mij wil delen? 50/50?Mellie wat denk je van mijn vraag over de dahlia, jouw tweekleurige tegen mijn hoge paarse? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur @appelvrouw voor jou hetzelfde antwoord als voor @Tanja65 voor de dahli’s. Ze staan er nu nog prachtig bij en zitten elke dag vol met bezoekers. Dus als het weer omslaat en ze er als prut uit gaan zien, ga ik de boel rooien. Nu geniet ik er nog te veel van. Kijk dan hoe mooi!Wederom niet geplaatst… ik begrijp niks meer van het forum. Heb dit nu zo regelmatig dat ik weer terugverlang naar Tapatalk. Kun je nagaan…Ik wilde vandaag zeggen dat dankzij storm Amy de kans zeer aanzienlijk is dat ik dahliaknollen meeneem. 4 oktober4 Okt aangepast door Mellie Foto werd niet getoond
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Dat heb ik niet gelezen. Zie maar no problemo. Ik haal zelf wel de hoge paarse eruit die kunnen ook op de weg geef tafel als je ze niet neemt. Ze zijn echt behoorlijk hoog We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur @appelvrouw @Tanja65 ik neem knollen mee. Amy heeft goed huisgehouden. Dahlia’s zijn bijna allemaal geknakt… weg hommelbedjes… İ
Geplaatst: 4 oktober4 Okt O wat sneu voor jou ( en de hommels). Enne hoera voor ons natuurlijk We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Ach, arme hommels. De natuur is soms hard. Maar fijn voor ons, dat wel. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Ik ruim wat tomatenzaden op, zal ik ze voor je meenemen? Overal staan namen op, kun je Googlen om te kijken of het wat voor je is. Ik ben wel benieuwd naar de boeken die je wegdoet, lekker door bladeren vind ik altijd leuk.
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Auteur @Arja jaaaa leuk! Ik neem sowieso wat verse pepers mee voor de proef of om mee te nemen. Kun je tussen neuzen.
Geplaatst: 7 oktober7 Okt @Mellie ik heb de laatste jaren heel veel problemen met het kiemen van Lemon Drop zaden en daarna de plantstatus laten halen. Vroeger deden ze het geweldig. Redelijk pittig, maar zo heet was poeder ook weer niet. @Tanja65 's ervaring dat ze nauwelijks zaad produceren herken ik totaal niet. Ik had altijd bergen met zaad ervan, letterlijk duizenden zaadjes tijdens/na het schoonmaken. Ik selecteerde altijd grote vruchten, maar eind seizoen was de groei toch gewoon beperkt en kreeg je gewoon kleinere vruchten, dus zo afwijken waren ze hier niet.Mijn eigen (inmiddels oude) zaden vertrouw ik dus niet meer, dus mochten jullie (pittige) zaden over hebben? Wil ik het dit jaar toch weer proberen. Had vorig jaar zaadjes uit de Turbo, maar de kiemlingen stierven uiteindelijk toch af. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Auteur Ik heb vanochtend mijn eerste bericht aangepast en alle afspraken er goed in gezet. Maar helemaal niks te zien! Ik hoop dat dat bij jullie beter gaat…Aaaaghhhh ik word knettergek van dit nieuwe forum 😳😳😳Zucht. Ik ga er van uit dat alles goed komt. Ik heb eigenlijk te weinig tijd alles weer aan te passen. Alleen voor @appelvrouw (nu snap ik je bericht ook!) ik weet niet of ik nog genoeg heb om ook voor jou mee te nemen. Moet dat vanavond wegen. Ik houd je op de hoogte.
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Een half ons is ook goed hoor !! En Zoniet vette pech. De dahlia heb ik opgegraven het is een mooie knol gelukkig. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Auteur @donaldk ik heb wel lemon drop voor je en zal het meenemen zaterdag. Ik herken Tanja’s gedoe ook niet met weinig zaadjes. Met 2 pepers had je genoeg zaad voor jaren. Ik had vorig jaar per paprika Kyra misschien 2/3 zaadjes. Dus soms heb je gewoon pech.Ik weet niet of deze post nu 10 x komt te staan? Klik steeds op toevoegen en gebeurt niets.
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Misschien waren het de eerste. Degene die ik deze week gebruikte zaten wel vol zaad. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 oktober9 Okt @Mellie voor zover ik kan zien, is er nog niets aangepast in je eerste bericht…Btw ik neem voldoende lemon drop zaden mee. In de enveloppe voor jou en die van Donald zitten sowieso al zaadjes van de lemon drop, * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Dank je, Mellie, voor Peperzaden, Lemon Drop is een mildere klassieker, die wat later in het seizoen rijpt, maar redelijk bestand is tegen regen en kou, Ik heb nog wel eens een vaas of emmer water met takken in huis gehad ter afkleuren, groeien laat staan afrijpen zaad zit er dan niet meer in. Jouw selectie Lemon Drops zijn wat pittiger, dat zou mooi zijn! Is een leuke poederpeper, dus zet gerust 10-20 stuks tegelijk;-).Zoals gezegd mijn peperzaden zijn helaas oud en in slechte conditie, dus mocht je wat meer leuks hebben, dan houd ik mij aanbevolen.Die Cassisdruif zaailing, kun je de druivenplant ook in pot houden? Of doet ie het enkel goed in de volle grond? Hoe lang verwacht je dat het duurt voordat hij vrucht draagt? Pitloos kan hij niet zijn, want je hebt zaailingen;-). https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Het blijft een beetje verwarrend, jij zou mij tich zaadje peachadew geven? En dahlia knollen. Je krijgt van mij een hele batterij peper- en tomatenzaadjes. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.