Geplaatst: 28 november 202528 Nov Ik moet ook nog. Misschien zondag.Maar misschien sla ik ook wel een jaar over. Ik zag dat er op de volkstuin sowieso al flink wat slordig geoogste rijtjes restanten uitlopen, dus zonder plan.
Geplaatst: 28 januari28 Jan Rond Kerstmis geplant,ongeveer de helft komt na 4 weken al op.En intussen nog een koudeperiode gehad! 😊
Geplaatst: 7 februari7 Feb Intussen anderhalve week verder,en momenteel zijn er 34 van de 36 geplante tenen 'boven water' gekomen,terwijl de 2 achterblijvers óók op komst zijn.....
Geplaatst: 7 februari7 Feb Wakker geschud door Bernaar ben ik maar eens gaan kijken:Nog niet allemaal boven, maar ach: pas op 10 januari gepoot ...
Geplaatst: 7 februari7 Feb Bij mij is ook alles bovengronds inmiddels. De knoflook van afgelopen jaar is al over de helft op. Dus blij dat alles opgekomen is.
Geplaatst: 7 februari7 Feb Nou, hier niet hoor. Denk dat het een erg koude december en januari waren.Had in november gepoot, en de grootste zijn nog niet eens 5cm. En lang niet alles is boven, geloof misschien de helft, hooguit... normaal gaat het wel een stukje sneller.
Geplaatst: 30 mei30 Mei Kan het zijn dat de knoflook nu al omvalt? Bij mij zijn er een aantal omgevallen. Kan ik die er al uithalen?
Geplaatst: 30 mei30 Mei Auteur Ik zou ze er nog even in laten. Knoflook is pas klaar als het groen vergeelt. Ik zie bij jouw knoflook nog vrij veel groen.Overigens kún je ze er natuurlijk wel uithalen. Maar de bol groeit het meest de laatste twee maanden. Je zult dan een kleinere bol hebben.
Geplaatst: 30 mei30 Mei Sommige van mijn knofloken gaan roest vertonen.Kan ik die roestbladeren er gewoon afknippen?
Geplaatst: 2 juni2 Jun Over dat wiki gesproken, ik zou daar zelf niets aan toevoegen, want zoveel kennis heb ik gewoon niet.Er zitten hier een paar forumleden, waarvan ik blindelings aanneem wat zij zeggen, omdat ik het idee heb, dat zij weten waar ze over praten.Als die iets zouden toevoegen, zou ik dat gewoon voor waar aannemen.
Geplaatst: 2 juni2 Jun Ik denk niet dat het afknippen veel zal helpen voor de aantasting op de plant, maar als er maar een beetje en alleen op de buitenste bladeren roest zit zou je het kunnen proberen. Hoe meer blad je eraf moet halen hoe minder de plant/bol zal afrijpen denk ik zo. Heb je een foto en hoe je voorzichtig gekeken hoever de bollen zijn?
Geplaatst: 2 juni2 Jun Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto maken @appelvrouw .En ik zal inderdaad even pokie doen rond de bollen, sommige stengels zijn al best dik.Maar nu eerst de mega onweersbui ondergaan...In elk geval lijkt het alsof we regen krijgen.
Geplaatst: 4 juni4 Jun Ik heb nog niet rond de bollen gevoeld, maar volgens mij gaat dat best wel goed daar onder al dat stro.Wel een paar foto's gemaakt van de roest.
Geplaatst: 4 juni4 Jun Oh dat valt toch reuze mee?Over een paar weekjes moeten de bollen al gerooid worden.
Geplaatst: Vrijdag om 18:083 d Ik heb al moeten oogsten omdat de bladeren geel waren en de knoflook al begon te rotten in de grond. 2 van de 3 rassen hebben mooie grote bollen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.