Geplaatst: 2 uren geleden2 u Zijn die net geoogst of nog van vorig jaar?Er was een maand geleden een topic over. @appelvrouw reageerde toen met wat het was. Ik ben even de naam ervan kwijt.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Je bedoelt dit topic over wax breakdown. Ik denk dat dat wat anders is, tenzij de kleine bruine vlekken op mijn knoflook het prille begin daarvan zijn. Maar ik denk meer aan een schimmel ofzo. Het zit ook op een bol die veel blauwige schimmel op de buitenkant had. hihi schimmeltenen
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik was juist ook even aan het kijken dat is inderdaad wat anders, ik vermoed hier eerder iets in de richting van fusarium https://www.rasacreekfarm.com/garlic-diseases-and-pestsedit : schimmeltenen 😁
Geplaatst: 54 minuten geleden54 min Goed, de knoflookoogst dus. De Brown Rose heb ik eruit geknikkerd wegens die bruine toestand. Dit zijn alle anderen. Vroege oogst, want het loof werd al dor, en bij een paar tests was er schimmel zichtbaar op sommige bollen.Winnaars zijn de rassen Oosterdel (met dank aan @acpronk ), 1622 (Tuinen van Weldadigheid) en Morado (Moestuinforumdag). Die hadden de mooiste bollen met al redelijk dikke tenen. Brown Rose de verliezer. En Purple Glazer, Spas, Vayo en Vekan (allen van TvW) waren ok, maar aan de kleine kant. Waarschijnlijk omdat ik ze te vroeg had geoogst, maarja, liever te klein dan rot/schimmel. Nu ben ik bezig ze te pellen, daarna in stukjes hakken in de foodprocessor, en dan in porties invriezen. Heb ik ze gebruiksklaar liggen tot aan de volgende oogst. Het ruikt hier goed. Mijn handen ook. Morgen bezoek, ben benieuwd of ze de geur opmerken. 😃
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.