Geplaatst: 4 november4 Nov Mango plant bijna een jaar oud . Heeft nog niks van daglicht gezien . 24/24, 365 dagen per jaar kunstmatige licht (LED TL lampen en uv licht van vliegenhanger op minder dan meter)Temperatuur gans het jaar het zelfde , zelf eerder kouder in zomer dan in de winter . Deze zomer verloor hij ook bladeren en heeft 1 van de 2 planten het begeven. Ik dacht aan luchtvochtigheid te laag door koeling .Plant begon er terug door te komen en bladeren waren mooie donker groen. Pepers/paprika plantjes waren wel bleek (voedsel te kort of door licht?) . Sta dus wel een klein jaar in zelfde grond zonder bemesting . En andere zaadjes zijn er veel later bij geplaatst.Zondag plant bespoten met verdunde zeewierextract en na 24 uur zijn bladeren bruin.Iemand idee van oorzaak? Verbrand door bespuiten en uv licht ?Mango en zeewierextract dat niet samen gaanHeb het de laatste weken thuis ook gebruikt bij planten in huis en daar zeker er na geen bruin te zien aan de planten.
Geplaatst: 12 november12 Nov Auteur Probleem opgelost ,of beter gezegd foto was bewerkt. En ik snapte niet hoe het kon tot ik plant met eigen ogen zag .
Geplaatst: 12 november12 Nov Iemand heeft je in de maling genomen? Hahah goed gelukt en gelukkig is er niets aan de hand met de plant. 12 november12 Nov aangepast door loes
Geplaatst: 12 november12 Nov De eerste foto heeft deze nog een dikke stam en gaat recht omhoog, met weinig jonge plantjes onder de stam.Tweede foto is de de stam dunner, zit er een bocht in, met veel plantjes jonge plantjes onder de stam.Beide foto's zijn duidelijk niet in de zelfde week gemaakt.🤔
Geplaatst: 12 november12 Nov Auteur Zit 1 week tussen en de eerste met bruine bladeren is een bewerkte foto want bladeren hebben nooit bruin gezien kromming in stam van de ene wel en andere niet is volgens mij puur de positie van de plant
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.