Geplaatst: 15 december15 Dec Vooralsnog blijf ik bij de pompoen Jumbo pink banana. Kan tot 100 cm lang worden en heeft een bijzondere roze kleur. Én voldoet aan de hint van afgelopen seizoen 😀.
Geplaatst: 16 december16 Dec Misschien zijn het wel die groene pompoenen 🤣 iedereen wacht al "lang" op zaadjes You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 16 december16 Dec Geen idee wat het wordt, maar ik doe mee. Pompoen zou fijn zijn, ik bestel alvast wat karrenvrachten mest. :-)
Geplaatst: 16 december16 Dec 2 uren geleden, redzebra zei:schorsenerenIk denk dat je daarmee goed zit Redzebra! Naast hetgeen je noemt, ook nog “kleur”: zwart. Als je ze schoonmaakt. Goeie!
Geplaatst: 16 december16 Dec 3 uren geleden, redzebra zei:gokje schorseneren, lange wortel, lange teelt, lang bewaren.En lang zwart aan je handen dat je er niet afkrijgt.,vooral niet onder je nagels vandaan. Die had ik ook al genoemd dus we zijn nu al met zijn tweeën! Eigenlijk hoop ik niet dat die het worden: ” keukenmeidenverdriet”😭 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Auteur On 12/13/2025 at 5:18 PM, woldistel said:Peper is in 2020 al geweest, dus dat zal het dan niet zijn.....mmm, zeg niet dat dit t is maar Peper is een rekbaar begrip... hoeveel soorten pepers, paprika's zonnebloemen etc zijn er wel nietDus als een soort al geweest is zegt dat niets over een andere soort
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 2 hours ago, Lia56 said:Peper is een rekbaar begrip...Thunder Mountain Longhorn??! (die van mijn avatar 😃) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u @Lia56 Is @woldistel ’warm’ met de Longhorn of is ‘warm’ de volgende hint? Gekmakend dit 🤪.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u 🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁Prrrr, bom, bom, bom, bom..... 🥁🥁🥁 7 uren geleden7 u aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Thunder Cacho Brown? Bom,bom, bom, bom 🥁🥁🥁🥁🥁🥁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Hummm een lange, warme en gekleurde groente. We kunnen alle kanten nog op. Een wortel bv is lang, is een zogenaamde verwarmende groente en kan heel veel kleuren hebben.Is een zonnebloem warm? Nèèh We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Auteur 28 minutes ago, appelvrouw said:Is een zonnebloem warm? NèèhWaarom niet? geeft mij een heel warm gevoel als je de bloemen ziet..
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ja jeetje Lia.. je maakt vast een grapje. Gelukkig zijn zonnebloemen geen groentes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Warm krijgen de meeste groentes het vanzelf in de oven 🤣Maar je krijgt het ook warm van binnen met het eten van een peper Dus misschien wel een lange mooie rode hete cajenne You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Warm kan natuurlijk ook op de groeiomstandigheden slaan. Een groente die een lang en warm seizoen nodig heeft? Kousenband wellicht? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 2 uren geleden, appelvrouw zei:Is een zonnebloem warm? NèèhIk vind van wel hoor! Lieve @cobro60 riep ook meteen ‘zonnebloem’. Lang en warm. Wie de hoogste zonnebloem kweekt. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 3 minuten geleden, Tanja65 zei:Warm kan natuurlijk ook op de groeiomstandigheden slaan. Een groente die een lang en warm seizoen nodig heeft? Kousenband wellicht?Dat verwacht ik niet dan wordt er een hele groep uitgesloten van deelname.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Hoezo? Er bestaan ook struikvormige kouseband. Die kunnen prima op het balkon.Zonnebloem is warm. Zon is warm. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het ging mij meer over het gedeelte lange en warm seizoen. Binnen Nederland zitten er nog flinke verschillen in het klimaat. Dat valt zo misschien niet zo erg op maar als je het gaat bijhouden met een fenologische kalender of bij een teeltwedstrijd waarbij het gaat om warmte wel. Helaas was dat ook het geval bij de Aubergine waar ik tegen beter weten in aan heb meegedaan. Ik had toen beter naar Erny kunnen luisteren.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 minuten geleden, loes zei:tegen beter weten in aan heb meegedaan.Waarom tegen beter weten in? De lol is toch niet alleen het winnen? Dan is het wel heel sneu voor alle niet-winnaars. Zelf vond ik de eieren geen succes, afgezien nog van de startproblemen. Maar de lol van meedoen wint het hier. En ik wil best een struikkousenband op mijn winderige stukje proberen. Of een zonnebloem 😉. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nou opzich is een onderdeel van het meedoen wel dat er een inzending is en bij mij was het seizoen te kort om ook maar 1 ei te laten afrijpen dus er is geen inzending geweest. 55 minuten geleden55 min aangepast door loes
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat jammer, Loes. Hier kwamen ze - ondanks alle zon - ook ontzettend laat op gang. Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd wat we ditjaar gaan kweken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.