Geplaatst: Woensdag om 18:523 d Auteur Wij ook zo'n veldhaan, gisteren op een broodje met groenvoer en tzatziki. Vandaag zou ik ragout maken van de rest, maar we waren wat langer buiten bezig en zijn toen patat gaan eten in het dorp Morgen poging 2!
Geplaatst: Gisteren om 18:291 d Koolrabi Gigant met kaassaus, roesti fries en wat vegetarische stukjes. Ik zat vanavond propvol en heb een gedeelte aan mijn man gegeven. Maar de koolrabi was heerlijk.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Koolrabisalade met appel en pecannoten, met patat en appelmoes erna (ook zelfgemaakte appelmoes van geplukte appels).Knoflooksaus en chilisaus erbij. En een gesneden ui.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 2 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Koolrabisalade met appel en pecannotenLekker! Dol op koolrabi in een salade. Dit ziet er een beetje uit als een Waldorff, maar dan met koolrabi.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja heel lekker, ik heb er nog een recept van. Maar mijn man vond het nu voor zijn gevoelige mond de stukjes wat te hard. Je kunt ze ook raspen, dat heb ik voorheen ook gedaan. Heb jij ook koolrabi staan? Ik wou het eigenlijk volgend jaar overslaan, maar nu twijfel ik weer.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin Nee, ik heb geen koolrabi in de tuin. Zou het best willen want ik vind het heerlijk, maar moet keuzes maken. Drie liefdes zijn er altijd: pepers, tomaten en pompoen. De rest van de volle grond en de drie kweektafels en de potten natuurlijk vul ik per seizoen en jaar anders in. Koolrabi duurt dan best lang, vandaar. Ik koop het daarom af en toe.
Geplaatst: 51 minuten geleden51 min Ja dat snap ik. Koolrabi duurt toch gauw 7 maanden en er staan er nog een paar gelukkig. Een aantal heb ik met omgeven met Afrikanen en staan niet op de goed plek, een blauwe koolrabi. Jammer dat ze niet gegroeid zijn, heel klein nog. Maar ik heb er nog een, dat is een Superschmelz, lukte vorig jaar niet, maar blijft ook erg klein. Ik zocht op waar ik ooit het recept gevonden heb, weet het niet, maar ik las inderdaad over Waldorff koolrabi salade en dan lucifershoutjes.En wat je zet doet het allemaal super goed, daar gaat het om.
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min Ik ben ook blij en tevreden zo. Het is op deze manier prima behapbaar voor mij en daardoor is en blijft het ook leuk. Genoeg dingen om in te maken ook en om vers te eten. Inmaken/bewaartechnieken is een liefhebberij en ik vind het leuk dat ik al drie maanden geen tomaten heb hoeven kopen bijvoorbeeld. En het is allemaal veel lekkerder uet 😃.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.