Geplaatst: 15 maart15 Ma 1 uur terug, Mellie zei:Rest allemaal weg. Zo ook met alle opdringerige daslook.Zijn dat bolletjes @Mellie ? Of ‘wortelplanten’? Je snapt wel wat ik bedoel, ik weet niet precies hoe je dat verschil benoemt 😊. Mochten het bolletjes zijn en je er vanaf wilt, ik zou er heel graag een paar willen overnemen van je. Maar ze liggen al op de composthoop denk ik.Veel werk verzet! Het ziet er weer heerlijk fris uit. Die boomhut, daar valt mijn oog wel eens vaker op, zo’n gaaf ding! Je zal dat toch als kind in je tuin hebben 😍.
Geplaatst: 16 maart16 Ma Wat is de reden dat je naar deze rassen onderzoek bent gaan doen?Simpel. Ik kom zelf uit 't Land van Cuijk, zit al jaren in het Nederlands Fruit Netwerk, dat oude fruitrassen opspoort en probeert te behouden, en ik heb een redelijke verzameling van Nederlandse kersenrassen. Nadat ik een oproep gedaan had in 't huis-aan-huis krantje van o.a. Oeffelt reageerde iemand uit Oeffelt die nogal in het groen zit daar, en nu gaan we de van oorsprong Oeffeltse rassen weer terugplanten in Oeffelt. 16 maart16 Ma aangepast door marcelru
Geplaatst: Gisteren om 12:531 d Laatste hoogstammen kersen geent (3x Koningskers), en nog 6 hoogstammen appel (Robijn, Dirkappel, Jasappel, Dijkmanszoet, Reinette Grise de Breda, Groninger Kroon) en 6 laagstammen appel (6x Robijn).Mijn entseizoen 2026 zit erop, nu.Vanmiddag beginnen met spitten ...
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Zó lekker bezig geweest vandaag! Aangenaam weer erbij en er was dus veel volk op de volkstuin 😄 Nog veel gekletst over de algemene leden vergadering van afgelopen week, die lichtelijk tumultueus was.Verder gegaan met het opschonen van de bedden en diverse dingen gezaaid en geplant. Er komt schot in! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja, hier ook lekker bezig geweest. De lathyrus langs de schutting uitgeplant. De tuinbonen in hun vakken gezet. Weer een aantal peper en paprika planten in een groter potje gezet. De laurier plant in een grotere pot gezet met verse potgrond. Even met de tuinslang met broeskop langs mijn net opgekomen zaailingen gegaan. Het bovenste laagje aarde droogt snel met deze zon en temperatuur in de tuin. Zelfs in t-shirt was het erg warm. De spinazie wil niet opkomen. Dus die ga ik dinsdag nogmaals zaaien met vers zaad.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Vanmorgen nog ff door de achtertuin geraasd voor de visite kwam. Heb potjes en schotels schoongemaakt (zucht), gereedschap uit de azijn gehaald en afgeschrobt met een koperspons - alles werkt weer -, de chinese bieslook en de gewone bieslook uit elkaar getrokken en op een andere plek gezet, en ook van de chinese wat los opgepot om weg te geven, mini-kasjes gemaakt van oude PET-flessen en mini bindsla onder deze kasjes tussen de knoflook gezaaid. Toch nuttig gemaakt in zo’n korte tijd. Geheel off-topic kan ik melden dat ik vind dat koperen schuursponsjes een stuk prettiger werken dan brillo’s o.i.d. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.