Geplaatst: 20 uren geleden20 u Oh wat een goeie! Dan zal ik bij de volgende lichting doen! https://mascha2505.wixsite.com/moestuin
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Niet in de moestuin, maar voor de moestuin.Ik had nog wat pootaardappelen over en ik vind het zonde om die weg te gooien.Ik heb alleen geen potten, emmers of bakken meer om ze in te doen.Ik ben dus bezig geweest om de plastic zakken, waar de tuinaarde in heeft gezeten binnenstebuiten te keren, zodat de zwarte kant aan de buitenkant zit.Rand omvouwen en ik heb weer zakken om te in te planten.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Ik dun niet uit of ik zaai ze direct op afstand. Ik vind het zonde van de zaden, die kiemblaadjes op je boterham vind ik niets. Radijs en vele andere planten kun je meervoudig zaaien en je draait de grootste eruit, de rest laat je groeien. Tenzij je de bak snel nodig hebt.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Alleen even heel snel langs de moestuin gevlogen om de nieuw geplante bonen van een schapenwolletje te voorzien ivm de voorspelde koude nacht(en). * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Onkruid verwijderd. De peultjes opgebonden. Een deel van de lathyrussen opgebonden. Verschillende voorgezaaide bloemen uitgeplant. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Veel Water gegeven. Flink ook. Paar u in de las laten lopen. Mollen weg eindelijk. Welkom woelmuizen. 1 kas vinden ze geweldig…. Heb ook 3 padden gered die in diverse kassen zaten opgesloten. 1 mot weggehaald. Hopelijk nog geen eitjes gelegd… Nieuwe planten nog steeds niet verplant. Maar wel alles ook flink water gegeven. Wat droogt het snel uit met dit weer. Gazon is ook helemaal geel. De knoflook is niet meer tegen te houden. Ga dat maar eens binnenkort rooien.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb eindelijk de ( bijna vergeten) voorgewerkte Nz spinazie een plekje in de bak op mn dak terras gegeven…In de voortuinbak zag ik al spontane zaailingen opkomen…👍😊Het vergeten had een onverwacht voordeeltje ; ik zag er al worteltjes aankomen!! 😊Ook lagen de zaden van de waterspinazie nog steeds in het water 🫣 dus die ook gelijk in een bak met flink natte aarde gezaaid…. Ook daar was 1 zaadje in het water al stukje ontkiemd…😊En over “vergeten” gesproken..plantje onder een stop blijven wel ook doorgroeien…😅Nog wat sla plantjes in leeg gekomen vak over geplant.En o ja.. ook mijn dahlia knolletjes die deels rot waren en in de bijkeuken lagen en toch nu goed ingedroogd waren in nat keukenpapier verpakt en in plastic en dat in donkeren papierenzak naast mijn fornuis gelegd in de hoop op toch mischien een nieuw uitlopertje…🤞🤞🤞….wie niet waagt ..😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 20 minuten geleden20 min @Vrouwholle Vergeten zaden in de week kan geweldig werken! Ik heb de zaden van de malabarspinazie per ongeluk wel eens een week in het water laten liggen. Kiemtijd normaal 2 tot 3 weken. Toen stonden ze in 2 dagen boven 😄.
Geplaatst: 13 minuten geleden13 min Vijftien bakken van koemestkorrels voorzien en doorgeschept.Daar komen de grote klimmers in.Als ik die ga planten krijgen ze specifieke voeding extra, de tomaten weer iets anders dan de courgettes en de komkommers.Maar dat zal pas over een paar weken zijn.Vanmiddag 7 zakken vullen met potgrond, beetje kali erbij en daar dan de overgebleven aardappelen in poten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.