Geplaatst: 16 februari16 Feb Hoi, ik ben 21 jaar en de afgelopen tijd ben ik een paar keer bij iemands volkstuin geweest. Om eerlijk te zijn, lijkt het idee om er zelf eentje te beheren me enorm interessant.Je zou misschien niet zeggen dat het bij mijn ‘profiel’ en leeftijd past, maar het lijkt mij juist erg leuk, vooral dat je een eigen plekje hebt waar je van alles kunt doen zoals jij het graag wilt.Zijn er wellicht anderen die een tuintje hebben waar ook ‘jongere’ mensen er eentje hebben, of hoe kijken jullie in het algemeen naar dit idee, of naar jongeren met een volkstuin? Alvast bedankt! 16 februari16 Feb aangepast door NederlandseBanaan Typfout
Geplaatst: 16 februari16 Feb Ik zou eerder zeggen "jongere" met een tuin of dit nu een volkstuin is of een andere.De meest gepassioneerde zijn vaak heel jong begonnen, zelfs jonger als 21 jaar, als je in de mogelijkheid bent om een stukje te huren en je denkt dat het je ding is, gewoon doen en proberen, stoppen kan altijd, terug gaan in de tijd niet.
Geplaatst: 17 februari17 Feb Zelf heb ik ook met mijn vader meegekeken toen ik jong was. Ik kreeg toen ook een stukje tuin, maar ik had er alleen bloemen staan. En een vijvertje. Maar ik keek wel met mijn vader (en moeder, maar die deed er minder aan mee) mee.Zelf heb ik pas een jaartje of 6 een eigen moestuintje, toen was ik tegen de 40 aan.Op ons complex waren de meeste ouders, maar sinds de coronatijd verjongt het ook wel wat. Ook jongere stellen met jonge kinderen zie ik af en toe. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 maart7 Ma Ik vind het heel mooi om te zien dat er jongeren beginnen met een moestuin of uberhaubt zich bezig houden met het telen van. 21 is een mooie leeftijd en vaak zegt dat juist iets over je passie.Zelf ben ik op die leeftijd begonnen in de achtertuin van m’n ouders met wat potten. Een jaar later ben ik een volkstuin gaan huren omdat het te veel werd voor in potten bij m’n ouders 😅. Nu ben ik 35 en nog steeds een volkstuin met veel passie!
Geplaatst: 7 maart7 Ma Leuk!Ik wist helemaal niet dat een moestuin leeftijdgebonden is... hihi.Gewoon lekker doen waar je zin in hebt is toch altijd goed?Zolang je een ander niet tot last bent?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.