Geplaatst: 1 uur geleden1 u 23 minuten geleden, Tanja65 zei:Ik lees hier dat ik ze door kan laten groeien, en dan letterlijk afknippen, zodat het resterende stuk aan de aardappel weer uitlooptDat las ik ook in vorige jaargangen, vandaar dat ik dat maar ga proberen. Wat ik me wel afvraag: waar vormen de wortels zich. Moet ik rekening houden met bepaalde ‘ogen’ of wortelknopjes op zo’n stekje. Uiteindelijk groeien daar immers ook de nieuwe bataten uit, toch? Ik heb zelf maar 5 stekjes nodig en die heb ik precies. Dus misschien doe ik het wel op jouw manier. Het hele stekje afbreken dus i.p.v. knippen. Dan weet ik zeker dat die wortelknopjes erbij zitten. Ik vind het lastig omdat ik vorig seizoen ook wel heel karige oogst van hele smalle aardappels voorbij heb zien komen. Misschien kwam dat wel door het “door-stekken”.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dank je @acpronk ! Ik had al getypt zonder te zien dat je geantwoord had. Ik had dat witte puntje niet eens gezien. Ik zie nu dat er meer zijn 😃. 1 uur geleden1 u aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 40 minuten geleden, Dahli zei:Ik vind het lastig omdat ik vorig seizoen ook wel heel karige oogst van hele smalle aardappels voorbij heb zien komen. Misschien kwam dat wel door het “door-stekken”.Ja, dat is een interessante gedachte. Ik denk dat ik - als mijn aardappel uitloopt! - gewoon beide ga doen. En apart houden en merken (al ben ik daar notoir slecht in). Dat is een leuk experiment. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.