Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

(Bamboe) stokken schoonmaken

Featured Replies

Geplaatst:

ik wist niet zeker waar deze vraag te plaatsen, hoop dat deze hier goed staat. Een aantal van mijn bamboe stokken heeft in aarde gestaan waar schimmel op is gekomen. Ik wil ze daarom niet zo zonder meer weer de grond in duwen, hoewel ik me realiseer dat schimmels uiteraard ook gewoon rondvliegen met de wind. Maar hoe maken jullie je bamboe (of andere) stokken weer schoon voor het nieuwe seizoen?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Niet. Ik ben er misschien te slordig in, maar ik veeg niet eens de aarde eraf.

Geplaatst:

Ik doe het net als Arja

Geplaatst:

Ook ik maak ze niet schoon Tanja. Wat ik wel doe is einde seizoen alles uit potten en grond trekken, schoon vegen en dan gaan ze liggend op een soort vide in de schuur. De kanten die in de grond hebben gestaan steken wat uit. De hele lange staan in een hoekje in de schuur. En de kleintjes staan/liggen in een pot in de kast, ook in de schuur. Ze drogen dus de hele winter. Ik hoop dat dat eventuele schimmel de das om doet. Let niet op de rommel 😉.

IMG_9362.jpeg

IMG_9363.jpeg

Geplaatst:

Wat een rommel Dahli!

Nee hier wordt er ook niet schoongemaakt. Met moeite knip ik er wel eens een stukje af omdat dat rafelig is!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik borstel enkel de aarde er af voor ze weggelegd worden voor het volgende seizoen.

Geplaatst:
  • Auteur

Tnx allemaal. Ik denk te moeilijk, geloof ik.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik doe er ook niets aan, ze drogen gewoon de hele winter..

Fijn dat @Dahli zo lief is geweest een foto van onze garage te maken, inclusief de keurig opgeruimde planken! -)

Zo ziet het er bij ons dus ook uit...

Geplaatst:
9 minuten geleden, Rookie zei:

een foto van onze garage te maken

🤣🤣 De 2e plank ziet er bij mij ook zo uit. Sinds een paar dagen zijn de stokken in een hoek geplaatst.
Ik laat ze even op onze buitenkeuken liggen om te drogen, veeg ze af en ze gaan weer op de hoop (als ze niet gebroken zijn).

Geplaatst:

Hier gebeurd het net als bij @Dahli met dezelfde schappen. Zou zo foto's bij ons kunnen zijn.

Geplaatst:

Ik borstel ze schoon in een emmer water en laat ze dan drogen, horizontaal liggend, bovenin mijn kas.

Geplaatst:

Ik maak ze ook altijd schoon aan het eind van het seizoen. Grond eraf borstelen en dan met een natte doek en een sopje afnemen. Als ze droog zijn, bundel ik ze bijeikaar en bewaar ik ze bovenin de kas.

Ik meen dat ik Maarten 't Hart dat indertijd ook zag doen in zijn serie Maartens Moestuin. Niet perse de bron van alle feiten, maar het laat wel zien dat meer tuinders nadenken over schone bonenstokken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.