Geplaatst: 4 uren geleden4 u We zijn 7 dagen verder en er gebeurt hélemaal niets. Ok, de komkommer Dragons egg heeft wel geworteld en staat in potjes. Maar de pompoenzaden, ho maar.Dus zojuist dan toch maar de router weer op z’n kant gelegd in de hoop dat wat extra warmte ze wekt 🤞. Voor de gezelligheid in het midden 2 courgettezaden toegevoegd, na de foto.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Die Green ayote gaan bij mij ook niet gemakkelijk. Vandaag de 2e in de aarde gezet. 4 uren geleden4 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik heb de quatemala pompoen voor de moestuindag binnen op een warmte matje gehad….waren zeer snel op. In de koude kas staan de pompoenen die voor mezelf zijn. Daar waren de quatamale een van de eerste die opkwamen. Gewoon in aarde dus.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ze komen uit een goede batch blijkbaar 😉. Ik wacht gewoon nog even af. Het doosje stond binnen en overdag in de best wel warme pop up kas. Wellicht lukt het op de router wel. En anders heb ik nog een zaadje voor de nieuwe poging. Ik heb aan 1 plant genoeg. De Sweet mama wil dus ook niet. Het zal daarom denk ik aan mijn ‘zaai-omstandigheden’ liggen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ja de demo methode die ik vroeger ook wel gebruikte voor pompoenen kan soms lastig zijn voor pompoenen. Daarom gaan ze hier in de aarde..en dan lekker warm achter het raam. Overdags dus warm en ‘s avonds ook want binnen, ‘s nachts en ‘s morgens wat kouder..lijkt een natuurlijke gang van zaken.Jorieke jij had de pompoenzaden toch ook in de kas laten kiemen? Gewoon in de aarde? Heb je die Guatamalan ook gezaaid en op die manier? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Normaal doe ik het ook gewoon in aarde. Alleen leverde dat vorig jaar 3 gerotte vijgenbladpompoenzaden op. Toen heb ik het dus maar in deno gedaan. Iets wat ik normaal alleen met pepers doe. Omdat ik dat rottingsdebacle zeker bij de Guatemalteek niet wilde, voor de zekerheid dus in deno gedaan. Ik had ze gewoon direct op de router moeten zetten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u oohh… iet alles gaat goed hoor. Vanochtend nog een en ander in de kas bijgezaaid. In huis heb ik geen zaaisels meer. Verschillende pompoenzaden ook verrot….waarom? Teveel water misschien? Geen idee, zie wel of er nog wat op komt. Ik wacht ook al effe om mijn courgettes….die hebben er ook totaal geen zin in volgens mij…
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 zaden van 2 verschillende soorten, niets kiemt. Het ligt echt aan mij (te koud vermoed ik). Ik kijk het nog een weekje op de router aan en anders nieuwe ronde, nieuwe kansen. Gelukkig groeien ze enorm snel, dus dan komt het ook nog wel goed 😊.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.