Geplaatst: Donderdag om 21:065 d Een tip graag van ervaringsdeskundigen voor een snel aan te schaffen druif voor buiten. Zonnige plek, aan pergola en mag breed uitgroeien.Het liefst zonder handelingen van dunnen. Een gemakkelijke druif dus die goed afrijpt.Tafeldruif. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Vrijdag om 04:525 d Bij mij doet Muscat de Flandres het goed en is erg lekker. Heeft wel pit. Kan lang blijven hangen aan de struik ook Vrijdag om 04:525 d aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: Vrijdag om 06:095 d Als je het @Roland vraagt dan zegt hij Vera. Zelf nog geen ervaring mee, misschien over 2 jaar.. Zelf vind ik Reliance lekker. Roze druif, middelgroot maar wel grote trossen. Harde groeier. Pitloos. Smaak ia goed, maar daar valt over te twisten. Ook lekker voor sap. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Vrijdag om 08:405 d Reliance wil ik nog heel graag maar die was elke keer uitverkochtVera probeer ik te stekken maar ik kan dat echt niet. Komen nooit wortels aan Vrijdag om 08:405 d aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Tot zover vind ik Muscat Bleu erg lekker (wel met pit), verder Vanessa, Lakemount, Muscat White, Heike, Solaris, Venus en Spulga nog aan het testen.Deze zouden volgens de beschrijvingen die ik in meerdere bronnen doorgenomen heb, allemaal in een koel klimaat zoals in Nederland rijp moeten worden. Verder allemaal tafeldruiven in prinicpe, sommige zouden ook als wijndruif te gebruiken zijn. Dat laatste is voor mij echter nutteloos want ik lust geen wijn en heb ook geen behoefte om zelf wijn te maken. 11 uren geleden11 u aangepast door Stan W
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Auteur Dank Stan! Zojuist, echt net een paar minuten geleden een bestelling gedaan voor de Heike of de Vanessa. Dat komt dus leuk overeen met jouw tips🙏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik dacht even dat je bij Heiko (Houweling) een bestelling had gedaan (via Goldfish). Maarde druif heet zo.Zelf heb ik ook een kleine Vanessa, zal denk ik ook over 2-3 jaar vruchten geven. Lakemount idem.Ik heb in totaal een stuk of 10 rassen, maar wil er nog eentje🫣. Centennial Seedless. Oh, heb ook afgelopen winter nog wat stekhout van wat andere rassen gekregen. Misschien heb ik nu 15 rassen als alles het doet, moet ik even gaan inventariseren. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Haha ja ik heb ook aan GF gevraagd de druif voor me te halen. Ik ken alleen Frank en niet Heiko ( leuke naam)Heb jij al die druivenrassen buiten op je landje..à la Bit misschien? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja, maar ik heb ook 2 jonge stekken naast de schuur bij het huis geplant. De Vanessa en Velika. En binnenkort nog de Vera, die kreeg ik afgelopen herfst op de MTFD van Weknow. En er is ruimte voor nog eentje. Alhoewel ruimte.. net genoeg voor 1 (hooguit 2) tak naar boven met vruchtgevende zijtakken.De Velika doet het op de moestuin niet, ik denk dat de grondwaterstand te hoog is. Telkens gaan er in de winter hele takken dood. Al had de Zwenson Red er 2 winters geleden plotseling ook erg last van.Op de moestuin is gelukkig meer ruimte. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.