Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het gezicht achter Matthijs34

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik ben Matthijs, en ik hou van biologisch tuinieren! Ik ben 13 jaar oud, ik woon in het westen van Zuid-Holland, en ik hou van sporten (niet het vanzelfsprekende voetbal) en van biologisch eten.Het is voor mij gewoon dat machtige gevoel van grond in mijn handen hebben en vervolgens ermee beloond te worden met peultjes, courgettes, paprika's en tomaten. Ik ben nog in de beginnende fase, het is er bij mij met de paplepel ingegoten dat tuinieren leuk is, maar wel hard werken! Mijn moeder en ik beheren deze moestuin, en de rest van mijn gezin genieten lekker mee. Dit is mijn 3e jaar dat ik tuinier maar ik heb ook vaak met mijn moeder dingen gedaan, en vroeger ook veel geholpen bij mijn buurman. Ik heb in mijn verwarmde tuinhuis (plus minus 20 graden) tomaten gezaaid, zie de foto hieronder. Zelf heb ik 4 bedden, een peultjeshek en een klein kasje met piepschuimplaten eronder. Ik zou het leuk vinden als ik word gerespecteerd en dat ik goede antwoorden krijg, dan geef ik het vanzelf terug.

Groetjes Matthijs

IMG_1759.jpegIMG_1763.jpegIMG_1760.jpegIMG_1761.jpeg

IMG_1758.jpeg

🌷The world is a garden, and we are the flowers. Bloom while you can!🌷

Geplaatst:

Welkom! Wat leuk dat je lekker jong bent. Je kunt hier heel veel leren.

Ik heb zelf 2 zoons van 9 en 11 die mij ook helpen in de (moes)tuin. Hopelijk blijven ze dit doen net als jij.

Veel plezier met moestuinieren!

Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?

Geplaatst:

Welkom!

Geplaatst:

Hoi Matthijs, wat een leuke introductie! Erg leuk om de foto’s van je tuin te zien ook. Veel plezier hier, ik ben benieuwd naar jouw kweekverhalen dit seizoen!

Geplaatst:

Hai Matthijs,

Wat ontzettend leuk dat je je hier hebt aangemeld. Leuke foto’s ook. Superleuk dat gekweek van je. Ik ben benieuwd naar je tuinavonturen.

Succes in de tuin!

Groene groetjes

Geplaatst:

Wat leuk dat je het zo jong al hebt geleerd en dat je er plezier in hebt. Je hebt al een aardige tuin om mee te beginnen. Veel plezier ermee!

Geplaatst:

Welkom!

Dan woon jij vast in het Westland. Ik woon in het oosten van Zuid-Holland.

Mijn dochter van 13 die kan nog veel van jou leren, ik tuinier nu al een jaar of 6 op een vereniging, in het begin ging mijn dochter wel mee maar was ze meer geïnteresseerd in de dieren, maar al een paar jaar heeft ze geen interesse meer. Helaas. Nu heb ik nog wel een herkansing met de tweede, maar die is nu nog wat te jong.

Gebruik je die Lidl kweekkasjes al lang? Want ik vind dat echt ondingen, al die vakjes zijn gesloten, je moet dan per vakje water geven, en dan niet te veel en niet te weinig. Of heb je er gaatjes in gemaakt (had ik op een gegeven moment ook gedaan, met een soldeerbout maar niet meerdere tegelijk doen want dan smelten ze aan elkaar vast), maar ze zijn ook erg slap. Dus ik gebruik nu alleen die groene onderbakken/lekbakken.

Succes!

(En van foto's houden we.)

Geplaatst:
  • Auteur

Hallo @acpronk, woon idd in het Westland! Zelf houd ik ook van dieren maar de moestuin spreekt mij meer aan. Die Lidl kweek kasjes is het eerste seizoen dat ik ze gebruik, vond ze inderdaad ook vervelende dingen. Dus die gaan volgend jaar niet meer helpen in mijn moestuin. En heel erg bedankt voor alle positieve reacties, leuk om te horen dat jullie allemaal zo verrast zijn dat ik zo jong ben!

🌷The world is a garden, and we are the flowers. Bloom while you can!🌷

Geplaatst:

Welkom hier Mathijs!

Wat een leuk om te lezen jouw passie voor moestuinieren!

Helemaal leuk dat jij er ook gelijk foto’s bij plaatst zodat wij een idee krijgen van jouw plek!!👍😊

Met anderen je passie delen maakt het allemaal nog leuker !!

Ben heel benieuwd te volgen hoe het gaat bij jou!

Goed moestuinseizoen!🤞😊🌱👩‍🍳🌱🐣🌱🌷🌱

Geplaatst:

Welkom en heel veel succes

Geplaatst:

Welkom jongeman, je bent een aanwinst hier dat is nu al duidelijk.

En wat ik óók heel leuk vind is je beheersing van de taal.

Er zijn steeds minder jongeren die zich zo correct weten uit te drukken.

Goed lopende zinnen en grammaticaal in orde.

Waar vind je ze nog? Nou, hier op ons forum dus! 👍😊

Geplaatst:

Welkom @Matthijs34 ! Super leuk dat je zo enthousiast bent, en je weet al veel, blijkt. Maar we kunnen altijd blijven leren van elkaar, veel plezier hier!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
42 minuten geleden, Roelie zei:

Er zijn steeds minder jongeren die zich zo correct weten uit te drukken.

Ja, dat valt echt tegen. Zelfs leraren weten het niet meer, en leren het de kinderen fout aan.

Zelfs dat hen/hun gaat 9 van de 10 keer fout, of het groene boekje is weer eens gewijzigd 🫣

Geplaatst:
2 uren geleden, acpronk zei:

Zelfs leraren weten het niet meer, en leren het de kinderen fout aan.

Hullie hebbe het dan ook verkeert geleert mojje maar rekenen.

Oh nee, natuurlijk niet, rekenen kunnen ze ook niet meer. 🤣

Geplaatst:

Ik ben het met jullie eens hoor. Er zitten ook gewoon grote fouten in het materiaal wat ze mee krijg als huiswerk op de basisschool.

Zullen we nu weer ontopic gaan? Matthijs stelt zich hier voor en laat zijn mooie tuin zien.

Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?

Geplaatst:
13 uren geleden, Matthijs34 zei:

Hallo @acpronk, woon idd in het Westland! Zelf houd ik ook van dieren maar de moestuin spreekt mij meer aan. Die Lidl kweek kasjes is het eerste seizoen dat ik ze gebruik, vond ze inderdaad ook vervelende dingen. Dus die gaan volgend jaar niet meer helpen in mijn moestuin. En heel erg bedankt voor alle positieve reacties, leuk om te horen dat jullie allemaal zo verrast zijn dat ik zo jong ben!

Tja, wij lezen 34 en denken dan niet 1934 laat staan 2034, maar 1991/2, lol. Ik had ook zo'n setje bakkies gehaald als back-up, want de goede Action kasjes zijn er niet meer, wel via andere leveranciers voor minstens 2-3 keer de prijs. Voor het eerst dat ik er slechte ervaringen over lees, want @Erny zweert er al jaren bij, vroeger al op chillipeperforum. Gelukkig heb ik nog een paar andere trayjes van toen plastic nog langs de weg stond, dus die zou ik kunnen vervangen.

Gaan die ijsstkjes niet schimmelen? Hier eens geprobeerd en gelijk schimmel. Ik heb gelukkig ooit uit de plastic langs de kant van de weg op ophaaldag professionele labels eruit weten te halen, bij een kwekerij. Laserprinted aan een kant dus andere kant nog vrij. In het Westland moet ook vast veel wegwerpspul te vinden zijn, al staat het niet meer vrij langs de weg. Vragen en opletten. Misschien kom je wel een vriendelijke kweker tegen die een cannetje in de A en de B concentraatbakken steekt voor je.

Lekker zo'n verwarmd hok.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.