Geplaatst: Gisteren om 15:151 d Sinds een tijdje heb ik een yuzu boompje, tijdens de winter binnengehouden en staat nu weer buiten.Maar het ziet er niet helemaal goed uit en ik kan niet echt vinden wat er aan de hand is.Kan iemand mij helpen.
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Als ik zo snel even kijk, lijkt het erop dat deze verbrande bladeren heeft.Heb je deze in de afgelopen twee weken buitengezet?Direct in een plek met volle zon? Zonder deze #afharden ? Planten die je binnen hebt gehad in de winter, moet je geleidelijk laten wennen aan de zon.Net zoals wij na de winter maar even een 15min in de zon kunnen zitten en dan al kans op verbranding te hebben, met meer pigment heb je daar later dan minder last van. Bij planten het zelfde.Ook met dit weer af en toe even water geven, geen idee of je dat al gedaan hebt?Voeding hoef je nu niet te geven, pas als je nieuwe groei ziet komen, dan pas bij gaan voeden.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Beste Rorror,Bedankt voor de informatie, het boompje is idd de afgelopen 2 weken buitengezet en heeft wel teveel in de zon gestaan dan.We geven hem wel af en toe water (iedere 2/3 dagen).Is het ook ergens nodig om het boompje te snoeien ?De andere tips ga ik onthouden voor de volgende winter wissel.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik zou hem nu op een plek zetten, waar die b.v. tot 11uur in de ochtend zon krijgt. Zou deze pas terug snoeien, als je weer nieuwe groei scheuten ziet. Dan weet je op dat moment ook of er taksterfte is optreden.
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min Wat rorror zei is de juiste info, yuzu is wel een late starter als het om groei gaat. De totale bruine takken kunnen ingekort worden die zijn totaal dood. Bij nieuw groei kan je die stukken tot het groene snoeien. Voor de rest ziet de plant er goed uit.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.