Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik dacht dat ik in januari 4 ongewortelde "stekjes" graslelie van mijn schoonzus kreeg toen we daar langs waren geweest. Het lijkt heel simpel, want ze hebben aan de moederplant al worteltjes. Alleen blijkt het toch moeilijker dan gedacht. Eentje kreeg al vrij snel wortels, binnen enkele weken al. Een tweede ook al na een maand ofzo.Maar de andere 2, ho maar.Tot enkele dagen geleden. Toen begonnen ze wat kleur te krijgen, meer groen en minder grijs, dus dat betekent dat ze water opnemen. En de bladeren gaan ook al wat meer omhoog staan ipv liggen. Maar ik kan me herinneren dat @appelvrouw een keer zei dat ze die ook buiten in de tuin liet groeien, kan het alleen niet terugvinden.Dus dan doe ik er eentje in mijn thuiskantoor en eentje in de woonkamer voor luchtzuivering. En 2 in de moestuin. Maar welk doel had @appelvrouw eigenlijk buiten? Dat ben ik vergeten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ha AC dat klopt dat ik ze ( stekken die ik nu op water laat wortelen) buiten laat groeien als bodembedekking tussen kruiden planten/ voor de leuk want frisse en vrolijke planten vind ik en ter vermeerdering, ze doen het, in ieder geval hier, geweldig buiten. Aan t eind van het seizoen pot ik de stekken die dan al aardige planten zijn geworden op. Meestal zitten er dan ook al lange armen met nieuwe stekken aan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 minuten geleden28 min 4 uren geleden, acpronk zei:Toen begonnen ze wat kleur te krijgen, meer groen en minder grijs, dus dat betekent dat ze water opnemen.Heb ze ook jaren lang gehad. Stekjes ging bij mij heel makkelijk, stekjes deed ik nooit eerst in de grond, maar in een potje met water, als éénmaal de wortels 2cm zijn, gaan ze in de aarde. Bijna 95% kans dat ze dan aanslaan.Als ze volwassen zijn, pas water geven als ze die grouwe kleur krijgen. Ze hebben dikkewortels waar ze water in opslaan. Als ze nog vol groen zijn, geen water geven anders kans dat ze wortelrot krijgen. Zoals appelvrouw zegt, ze ontploffen buiten gewoon in de zomer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.