Geplaatst: Donderdag om 22:081 d Beste Mensen,Heb al enkele jaren een dutch bucket systeem in me serre , recent ook buiten een gemaakt onder een afdak.Voor men tomaten, maar had steeds algengroei op men perliet.Ik bond er dan zakken rond maar dat was slordig en heb dan maar een deksel gemaakt hiervoor. Is dit iets waar nog mensen intresse in zouden hebben ?Deksels uit 2 delen met gat voor plant en gat voor druppelaar ook een slot om een mooi lable in te steken.De de klemmen om een tyleenslang aan de afloop te bevestigen heb ik ook ontworpen.Moest hier intresse in zijn ga ik hier mee verder anders is het mooi meegenomen voor mezelf ;-).Graag jullie feedback.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Mooi opgelost zo, strakke verwerking van aan- en afvoer water met die buisclips.Deksels heb ik dit voorjaar zelf gemaakt van 3cm xps, voor beperken verdamping en onkruidwering maar jouw oplossing had ik graag eerder gezien.Als feedback betekent heb ik belangstelling jazeker.Alleen is mijn systeem iets anders ik werk met plug en steenwolblokken en denk in te schatten dat jouw systeem van steenwolplug direct naar de batobak gaat? Deksel uitvoering is dan anders is die flexibiliteit er?Als technische feedback gewenst is?Liever 2 gelijke halve deksels dan een linker en rechterdeel bij 100 deksels is blind pakken tijdbesparing. 200x kijken heb ik 1 links en 1 rechts? kost tijd1 gat per halve deksel voor watergeef gat of labelhouder, je labelhouder is dan draaibaar en je kan dan de deksel plaatsen zowel links/rechts of boven/onder.prijsidee? mag ook via pb hoor.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur @eduro Ik denk dat ik vroeger door een post van u begonnen ben met bato bakken.En kristalon oranje + calcinit >>>> oranje is niet meer te vinden hier. Heb nu ook een jaar hydro a+b gebruikt van plagron .Ik werktte vorige jaren ook met pluggen en cutilene blocks maar dit jaar had ik zakken media gekocht en had ik bakken met netjes in en een lamp er boven kunnen kopen voor 20€ stuk. Planten zijn veel steviger en dikkere stam omdat ik de lamp nu mee kon laten groeien . Daardoor zitten ze nu niet meer in de blokken ;-).Voor de deksels ik kan deze makkelijk aanpassen in openscad. Wat zijn de afmetingen van uw cutilene blokken.Gebruik jij nog steeds Kristalon oranje? 4 uren geleden4 u aangepast door Scififreak
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @scififreak ja ik herinner mij het nog wel ook dat je wilde stoppen, ik zie dat je toch doorgezet hebt hartstikke goed.De blokken zijn 7,5x7,5 cm.Ik gebruik nu ;kristalon wit + calcinit tot de 3de tros opengaat, voor aanzuren salpeterzuur 15%.de vegatieve fasekristalon oranje + calcinit voor de rest van het jaar, voor aanzuren fosforzuur 75%. de bloeifase.Op zich een goede oplossing zonder blok tussenfase, kan je je potten warm zetten? hoeveel bakken heb je in gebruik nu?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Een 20 tal ondertusse 11 in de serre en 9 buiten .Dat aanzuren moet ik eens over bijlezen denk ik.Heb je een link waar je kristalon koopt ?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u jazeker, https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/tuinwinkel-online/meststoffen-potgrond-dcm-ecostyle-pokon-plagron-agriton-boerengoed/enkelvoudige-meststoffen-en-kunstmest/kristalon-oranje-npk-6-12-36-3?srsltid=AfmBOoquObu3CPcf7ObOtjvo7HYMG_sM9Vc9DDURkO2qns6yxnEhHEiV
Geplaatst: 54 minuten geleden54 min of deze https://kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=62&name=oplosmeststof-6-12-36&Itemid=146&category_pathway=22
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min De Hobbytuinder.nlOverige Voedings- en Meststoffen Archieven - Pagina 2 van...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.