Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ik was eerst niet zo weg van de monica, maar hij begint nu goed oo stoom te komen. Stevige komkommers van ruim 15 cm lang, lekker dik ook. Ik laat ze nu gewoon wat langer hangen. Geen zaad hier, want er staan andere naast.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 15 centimeter van de Monika? Wauw. Zie mijn foto’s hierboven. Het zal waarschijnlijk het gebrek aan licht zijn in mijn bos dat ze niet echt groeien. 11 uren geleden11 u aangepast door appelvrouw Gebrek ipv gebruik
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Ik zie het. Ik wacht wel af..het heeft dus iig niets met bestuiving te maken aangezien jij ook maar 1 plantje hebt.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik had geen duimstok bij de hand, dus even de fles vloeibare Action mest erbij als referentie, maar ik ga morgen de allereerste komkommer meenemen naar huis, hij is ongeveer 30 cm schat ik
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dit is de "el toro", zeg maar zoiets als de "gewone" komkommers die je in de supermarkt vindt
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 minuut geleden, driepinter zei:el toro", zeg maar zoiets als de "gewone" komkommers die je in de supermarkt vindtGoede keus inderdaad. Laat je ook weten hoe die smaakt, of weet je dat al van andere jaren?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nee ik ben een beginnende moestuinier, vorig jaar had ik een kortere komkommersoort (ben de naam vergeten), en ik had heul veul komkommers geoogst. Sommigen daarvan waren bitter. Dit haar zal ik er niet zoveel oogsten denk ik want ik heb ze niet in de volle grond dit jaar maar in een 20 liter emmer.Maar ik zal laten weten hoe die smaakt!
Geplaatst: 48 minuten geleden48 min Op 2-7-2026 om 15:20, Arja zei:Een paar Monika's hebben een stropdasje, zodat ik weet dat we die exemplaren laten hangen voor zaadoogst. Ik wil geen eend leren zwemmen uiteraard, maar ik meen me te herinneren van een youtube filmpje dat als je een komkommer vergeet te oogsten, dat de plant denkt dat ie voor nageslacht heeft gezorgd . En dat die daarna stopt met komkommers te groeien als die ene komkommer te rijp wordt. Mocht dat inderdaad zo zijn, kun je dan niet beter gewoon alles oogsten en pas later in het seizoen een komkommer te laten staan voor zaadoogst ?
Geplaatst: 31 minuten geleden31 min Goeie. Ik houd in de gaten of ie komkommers blijft maken en of die ook groter groeien, terwijl het drietal er hangt te hangen. Voorlopig lijken ze niet in de weg te zitten, maar ik ga erop letten. Thx!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.