Geplaatst: 15 uren geleden15 u Auteur Ik heb de meting in de buis gedaan mischien krijg ik minder in de ton
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik zou eerder meten in EC daar er 3 omrekenfactoren bestaan om ppm naar ec te rekenen. meest gebruikt de 500 maar ook 640 en 700 zijn er.Gebruik je leidingwater? En heb je al moeten aanvullen?De meest gebruikte factor voor omrekenen is 500 dan wordt 3300ppm ec 6.6 dat is veel te hoog.Advieswaarde voor paprika in ppm is 1000 tot 1200 ppm loopt dat hoger op vul je aan met schoon water.Voor bladgroentes houden we dan weer ppm 700/800 aan.Algemeen advies is maximaal 1 week blijven circuleren en eventueel tussentijds bijvullen met schoon water of een voeding mix. Kies je moment op een lage stand in je voedington om deze leeg te maken en het restant in je tuin te gebruiken en maak een nieuwe ton voedingwater aan. 3 minuten geleden3 min aangepast door eduro aanvulling
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.