Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Koude bak voor de winter, veel vragen

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb gisteren bij de Welkoop in de aanbieding twee complete kweekkasjes gekocht.

Upyard Kweekkas voor verhoogd bloembed, 80 x 60 cm, met afsluitbaar deksel, kleine broeikas van massief hout en uv-bestendig polycarbonaat, broeibed 80 x 60 x 40, zwart : Amazon.nl: Tuin, terras & gazon

Die wil ik gaan zetten in deze bak:

P1060871.JPG

Tot zover snap ik het.

Als de zon er op schijnt en het erg warm wordt zet ik ze een beetje open en verder laat ik ze dicht.

Ik zaai er groente in zo rond oktober, dat begint dan een beetje te groeien, stopt in de winter en gaat in het vroege voorjaar weer verder met groeien.

Nu heb ik er twee grote opvangbakken bij gekregen, dus die kan ik dan op de grond zetten en daar de kweekbak bovenop.

P1060872.JPG

Het klinkt best mooi en handig, maar dan staan de planten dus niet in de grond van de bak.

Ik wil dus dit systeem gebruiken, maar dan zonder de opvangbak.

Dan staan de planten in mijn bak en kan ik de kasjes er gewoon afhalen tegen de tijd, dat het in het voorjaar iets warmer wordt.

Maak ik hier een denkfout?

Ik heb er dus nul komma nul verstand van.

En wat me ook absoluut niet duidelijk is: wanneer geef ik water?

Ik neem aan in het najaar, zolang de plantjes, die er in staan, nog groeien.

Maar moet ik dan helemaal stoppen, zodra het kouder begint te worden?

Of geef je dan misschien eenmaal per week water?

Of eenmaal per maand?

Of helemaal niet?

Als iemand zich afvraagt, waarom ik mijn bak er zo bij laat staan: er stonden uien in met larfjes van de uienvlieg.

Ook zaten er ritnaalden in de grond.

Er staan nu doorgesneden aardappel in, die ik om de paar dagen vervang, die zitten dan vol met larfjes, geen idee van welk beest die zijn.

Ook vang ik dan gelijk de ritnaalden, die er nog in zitten.

Werk in uitvoering dus... gaat nog wel even duren, ben ik bang.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.