Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur 26 minuten geleden, donaldk zei:En ik wil geen bitter en slecht te malen zaad in mijn poeder.Dat is wel een heel goed punt om te benoemen, ik ben te "lui" om de zaden uit de pepers te halen maar dan nog wel de zaadlijst te behouden om de hitte daarvan extra in de poeder te krijgen. Gebruik de poeder vaak in gerechten met veel smaak, waardoor je de bitterheid niet proeft.Ik doe zelf de poeder ook wel eens op tosti, ik proef de peper wel, maar niet echt de bitterheid van de zaden, misschien wel heeeel lichtjes maar voor mij niet storend. Al zouden de pepers vele malen heter zijn, dan gerust de zaadlijst eruit halen dan valt de poeder ook wel wat mee.Zwager van mij had een potjes poeder gehad, die hadden de opmerking dat het heel goed te doseren was en dat de kinderen het ook erg fijn vonden om te heten. Lees niet te heet, dus meer toevoegen om het heter te krijgen. Maar waren dan wel voornamelijk cayenna's.
Geplaatst: 57 minuten geleden57 min Ik zal het ook niet proeven, maar sla wel het mesje kapot op die zaadjes. En ze zitten ook wel vrijwel heel in poeder.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.