Geplaatst: 7 uren geleden7 u Mijn gebuur op de volkstuin had 4 kippen .Op een morgen waren ze alle 4 weg .Er was een put gegraven oder de ingepante draadomheining .Een andere had 40 kippen ,die op een morgen allemaal doodgebeten in zijn kippen hok lagen .4 kippen mee nemen is dat de werkwijze van een vos ?Of ze allen doodbijten en laten liggen is dat ook een Vos ?
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik denk dat als de kippen zijn meegenomen dat de vos jongen heeft en de kippen dus naar het nest werden gebracht. De vaderloos, en later ook moedervos lopen wat af om de Jongen eten te brengen. Minstens tien km als ze jongen hebben, het dubbele als ze voor zichzelf jagen.. dus de vos opsporen is niet zo gemakkelijk.En een heleboel doodbijten is ook wel vossengedrag. 🦊 40 lijkt me veel maar het is wel mogelijk zeker als ze met twee zijn. Het paniekgedrag van de kippen stimuleert de vos om lekker door te gaan.Je moet minstens 50 centimeter gaas de grond in hebben liever 60 én een brede rand tegels voor het gaas wil je de vos enigszins tegenhouden… 6 uren geleden6 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Is normaal gedrag voor vossen, maar ook voor marter-achtigen. Het heeft ze de naam opgeleverd dat ze voor het plezier doden, verschrikkelijke moordenaars. Met name door menselijke wild "beheerders".Roofdieren eten ook kadavers. Dus als er veel prooi in een afgesloten omgeving is maken ze veel dood. Daar komen ze later voor terug om ze weg te halen of zelfs te begraven voor mindere tijden. In (volgens mij) De Nieuwe Wildernis over de Oostvaardersplassen zit een stukje over een vosmoer die een slachting aanricht onder de ganzenpulletjes. Ze heeft een nestje en komt later terug om zoveel mogelijk weg te halen of te begraven. Maar verminkt of dood eerst alles wat beweegt en het is wel sneu om te zien. Niettemin is het niet zonder reden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.