Geplaatst: 3 uren geleden3 u HalloEven geleden dat ik hier was, ook geen eigen moestuin meer (de tv serie was er niets bij, laat ik het daar maar even op houden) maar wel een eigen tuin . Dus doen we het wat kleinschaliger….Ik herken nog wel wat namen, leuk dat het nog zo een vaste club is .maar dan de vraag: welke pompoen zou het goed doen op zoet/zuur? Nog even geen zin om zo’n grote AmerikaanseInmaak-pan te kopen. Vandaar.Getest met uchi-Kuri maar die wordt te snel zacht en melig.Iemand suggesties?
Geplaatst: 52 minuten geleden52 min Hallo Cees welkom terug dan ga je ook even door de Voordeur?Wat de pompoen betreft, ik denk dat je idd een hardere soort nodig hebt en zeker geen grofvezelige of zacht vlezige. Ook het oogstmoment zou uit kunnen maken Er zijn wel pompoenen die lekker keihard zijn zoals bv de groene hokkaido. Dat baseer ik alleen op het insnijden. Maar misschien is voor zoetzuur eerder een moschata soort, de echte winter pompoenen beter. Je opmerking over de grote pan begrijp ik niet helemaal in dit verhaal.
Geplaatst: 40 minuten geleden40 min 10 minuten geleden, appelvrouw zei:Je opmerking over de grote pan begrijp ik niet helemaal in dit verhaalIk denk dat er een pressure canning pan bedoelt wordt. Maar misschien zit ik fout. @Cees zwartvoet
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.