Geplaatst: Vrijdag om 22:021 d 7 uren geleden, Wortel zei:Vijg /kweeKan je het recept daarvan in het jamtopic zetten?
Geplaatst: 21 uren geleden21 u Oeh heb niet echt een recept.. hangt ervanaf hoeveel vijg en kwee je hebt. En dan gelatine poeder of suiker. Kan nog kaneel of kruidnagel bij. Heb er vorig jaar ook een aantal met gara masala kruiden gemaakt, ook erg goed maar al op...Ik improviseer maar wat🤣
Geplaatst: 20 uren geleden20 u @Jorieke123 Ik wil ook wel 1 a 2 kilo kwee als je nog wat kan missen. Gelei/jam voor bij de kaas maken lijkt me heerlijk!
Geplaatst: 10 uren geleden10 u @Jorieke123 had je toevallig nog een broccoli nine star over? Dan graag. Kunnen ze eenmaal groot genoeg een portie roosjes leveren voor bijv een quice?Of is het meer zo nu en dan een roosje?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ik had meestal echt een aardige broccoli als hoofdoogst, en daarna nog steeds per pluk een flinke hand vol roosjes. Zeker als je 2 of 3 planten heb staan bijv. Ik heb alleen helemaal geen Nine stars meer staan. De koolgalmuggen hebben ze aangevallen en dat kwam niet meer goed. Komt goed @Loraine_ !
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min Auteur Ik heb ook wat zepen te koop:Ze zijn allemaal gemaakt van rundervet uit eigen veld, met olijfolie en kokosolie als extra vetten, en die met hennep en die met kurkuma zijn met zonnebloemolie ipv olijf. De geuren komen uit eigen tuin en destilleerketel. Sinaasappel-, en mandarijnschilolie haal ik uit biologische schillen van de gekochte vruchten die we in de winter opsparen. Ik heb de blokken zeep per stuk verpakt en voorzien van een sticker met de ingrediënten, die kan ik je van te voren uiteraard ook doorsturen.Wortelzeep: gekleurd met wortelsap, en ze geuren naar eucalyptus, tijm en bonenkruid uit eigen tuin, en olie uit de schillen van biologische mandarijnen en sinaasappels. Door het wortelsap is dit een rijke verzorgende zeep. Het schuim is extra romig. (op onderstaande foto links) Stukken van 100 gram, voor € 6,00Komkommerzeep: gemaakt met komkommersap, hierdoor zijn ze verfrissend en kalmerend. Ze geuren naar eucalyptus uit eigen tuin. Het schuim is extra romig. (op de foto rechts) Stukken van 100 gram voor € 6,00Kurkumazeep: gekleurd met kurkumapoeder uit eigen kas, en versierd met korenbloemen. Ze geuren naar citroengras, basilicum, en wilde marjolein uit eigen tuin, en olie uit de schillen van biologische mandarijnen en sinaasappels. (de linker zeep op onderstaande foto) Stukken van 100 gram voor € 6,00Brandnetelzeep: gekleurd met brandnetelpoeder uit eigen tuin, en ze geuren naar eucalyptus, rozemarijn en Marokkaanse pepermunt: subtiel en kruidig van geur, zonder de scherpe prik van menthol. (Op de foto rechts, de kleur is ondertussen iets minder groen.) Stukken van 100 gram voor € 6,00Hennepzeep: Niet gekleurd, ze geuren naar hennep en olie uit de schillen van biologische mandarijnen en sinaasappels. Zie hier bovenaan, de ronde zeepjes. Stukken van 70 gram voor € 4,00
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.