Geplaatst: Maandag om 19:511 d 3 uren geleden, rorror zei:Iemand een idee waar ik de kleurstof (riboflavine): E101 te koop is voor levens middelen. (in kleine verpakking, poedervorm en wat in water oplost?)Dat is niet zo moeilijk. Gewoon zoeken op vitamine B2. In pure vorm, zonder vulmiddel wat meestal in de capsules zit. Bijvoorbeeld:MeinArztbedarf.comRiboflavine (vitamine B2) poeder 100 mg portie100% zuiver vitamine B2 (riboflavine) poederVersterkt de energiestofwisseling en ondersteunt het zenuwstelselBevordert een gezonde huid, normaal gezichtsvermogen en rode bloedcellenBeschermt cellen teHet wordt wel een duur grapje denk ik 😉.
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Staat geen MOQ bij https://www.pomona.nl/kleuren/riboflavine/Ook bekend als Lactoflavine (niet plantaardig dan?) of vitamine B2.Ik zou dus snel naar de Holland & Barret, want nu 1+1 120x (240 totaal) 100mg voor 18 euro. Vitamines per post is dus duidelijk duurder, met een jubileum aanbieding.https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-vitamine-b2-100mg-6100157401 Zoals hierboven dus, maar voor kleuring maakt dat niet uit. Ik heb pillen die zijn niet door te slikken zo ' krijtbitter' en andere pillen valt het wel mee. Op 13-9-2026 om 17:49, Dahli zei:Sacharine lijkt me niet de smaakmaker. Ik vermoed dat dat wordt toegevoegd om het suikergehalte omlaag te kunnen brengen waardoor het een goede nutri-score behoudt.Ik denk dat het smaakverschil in de aroma zit. Daarvan zijn er duizenden, geen idee welke hier wordt gebruikt. Het zou goed iets van een dille-aroma kunnen zijn. Dat proef ik vaak terug, maar zie ik niet in de ingrediëntenlijst staan. Misschien is dat het?Suiker en zout zijn wel degelijk smaakmakers, smaakversterker in geval zout. Aroma, is dat de geur, Daarom ruik je munt als het bewegt wanneer je er langsloopt, laat staan plukt, maar smaakt het zoals al het bladgroen, gewoon naar gras. Op 13-9-2026 om 20:32, rorror zei:@appelvrouw Ik wil proberen de smaak van het gele zoetzuur dat bij die argurken plakjes zit na te maken. Vind dat een lekkere smaak als dan bij gewone augurken. Bij gewone augurken gaat het vaak gewoon om het augurkje.De augurken plakjes die in dat gele zoetzuur zitten wordt ook gebruikt bij Mac Donalds voor broodje hamburger. Voor dat soort doeleinde vind ik dus die plakjes met die smaak lekkerder dan gewoon augurk.mac donalds gherkin slices at home in google en velen blijken je voor te zijn gegaan.En wil je Joods zuur dan gooi je overal gewoon twee keer zoveel zout in, zelfde geldt voor pekelvlees; Bremzout;-).
Geplaatst: 15 uren geleden15 u 1 uur geleden, donaldk zei:Suiker en zout zijn wel degelijk smaakmakersIk bedoelde vanzelfsprekend de onderscheidende smaakmakers waarnaar Rorror op zoek is. Dat leek me duidelijk, iedereen snapt dat suiker en zout smaak geven.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik kwam dit artikel tegen Rorror het gaat over augurken en over augurken plakjes in pot. Leuk om te lezen. Bij de soorten staat ook mijn favoriet!https://www.standaard.be/inspiratie/welke-augurken-zijn-de-beste-dit-is-volgens-mij-de-pot-die-je-in-de-koelkast-moet-hebben-staan/161216359.html
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Leuk artikel @appelvrouw ! Mijn favoriet staat er ook tussen, die neem ik altijd mee uit Frankrijk. Zuurder dan zuur 😊.
Geplaatst: 55 minuten geleden55 min Precies die! Maar zo lekker bij een stuk zelfgemaakte paté. Sorry Rorror voor het kapen van je topic. Ik ben het wel trouwens eens met de opmerking in het artikel over de AH en de Kesbeke plakjes zoetzuur: zacht en ietwat glibberig😝
Geplaatst: 37 minuten geleden37 min Auteur 16 uren geleden, donaldk zei:Aroma, is dat de geur,Aroma is ook voor smaak? Ik las juist dat ze Augurken aroma toevoegen omdat na verhitten en in het zuur de augurken smaak wat minder wordt en door toevoegen van aroma dat juist weer naar voren komt.@donaldk Heb je dan ook een goede link met recept waarbij de smaak van het resultaat exact zo is als bij Mc Donalds agurken plakjes?Als ik recepten zo zie, doen ze er van alles mee en elke recept net weer anders?9 minuten geleden, appelvrouw zei:Ik ben het wel trouwens eens met de opmerking in het artikel over de AH en de Kesbeke plakjes zoetzuur: zacht en ietwat glibberig😝Ze zijn bij mij niet glibberig, in iedergeval het potje wat ik nu heb staan niet, zijn wel zachter dan die van AH.Kwa smaak verschillen ze ook nog erg. Vind persoonlijk die van AH zoeter en meer in de buurt van Mc Donalds agurken plakjes dan die van Kesbeke, kan die smaak van Kesbeke niet helemaal omschrijven. Maar achteraf niet helemaal de smaak die ik zou willen.Zal van de week ook eens naar de Jumbo gaan en hun eigenmerk proberen.@Dahli Pakketje is eindelijk verzonden, moet meer dan een week wachten, omdat ze het niet in huis hadden en bij hun leverancier moesten bestellen. Dus hoop het morgen binnen te hebben.Ondertussen nu wel, de zoetstof in huis. Bij een Toko langgeweest en heel klein beetje meegekregen. Om te testen ok, heb een euro gegeven ervoor, zo kan ik eerst testen of het wat wordt.Verder vertelde ze over de kleurstof E101 dat ze dat niet hadden, maar wel aan andere kleurstoffen konden komen, maar dat zou dan E102 worden, maar dat bevat dan ook andere E-nummers, "kan mogelijk de activiteit of oplettendheid van kinderen nadelig beïnvloeden.".Nu ga ik die 102 maar niet gebruiken, als er al een waarschuwing opstaat, dan laat ik liever de kleurstof geel maar weg uit het recept, als de smaak uiteindelijk maar goed wordt.https://www.xenos.nl/vloeibare-kleurstof-geel-50-mlhttps://www.toko4all.nl/nl/voedings-kleurstof-geel-30-ml.html
Geplaatst: 3 minuten geleden3 min 24 minuten geleden, rorror zei:Zal van de week ook eens naar de Jumbo gaan en hun eigenmerk proberen.Die plakjes heb ik altijd als ik voor de mannen hier zelf broodjes hamburger van de grill maak. Persoonlijk vind ik die lekkerder dan die van AH en Aldi.Wat aardig van de toko dat je een proefbatch meekreeg!Prijzig, maar onderstaande capsules bevatten alleen riboflavine. Capsule openmaken, afwegen en klaar. En wat je over hebt kun je eventueel als vitamine B2 supplement gebruiken. Of invriezen, blijft het veel langer houdbaar. Haal je een capsule eruit als je weer gaat inmaken. Dat invriezen heb ik bijvoorbeeld ook gedaan met het MM-paprikapoeder van @Mellie . Gaat heel goed. Inmiddels ontdooid 😉.Sunday NaturalVitamine B2 BioactiefHooggedoseerd vitamine B2 als direct biologisch actieve co-enzymvorm in zuivere kwaliteit met 100 mg vitamine B2 per capsule. Zeer goed beschikbaar vitamine B2 als natrium-riboflavine-5'-fosfaat, ook 3 minuten geleden3 min aangepast door Dahli Link toegevoegd
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.