Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb van iemand een paar cherrytomaatjes als zaailingen in een potje gekregen. Nu vermoed ik dat het gewoon zand uit de tuin was, en er zit dus dit plantje bij in. Duidelijk GEEN tomaat, dat zie ik ook wel, maar wat is het dan wel? Weet iemand hier dat? Is het onkruid, of wellicht iets bruikbaars?

imag214656971337366907.jpgimag214781221337366912.jpg

Geplaatst:

Ik gok ook op een peper/paprika... Ik zou hem dieven en kijken wat er uit die mooie bloempjes groeit!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

hmm nog maar even laten staan dus voor de zekerheid. Dan weten we het snel genoeg. Kan ik aan de bloemen zien of het nachtschade is of een peper/paprika?

Geplaatst: (aangepast)

Op de foto lijkt het inderdaad op Zwarte Nachtschade, maar de plantjes van peper, paprika ken ik eigenlijk niet goed. De bloempjes van de Zwarte Nachtschade lijken sprekend op die van tomaat (qua vorm), maar zo uit mijn hoofd zijn de bloemen van tomaat geel en die van de zwarte nachtschade wit. Misschien word je hier wijzer http://www.soortenbank.nl (zoeken op Solanum)

Overigens horen ook aardappel, tomaat, peper, aubergine, paprika, .... bij het geslacht Solanum. Dus daarvan ook de blaadjes niet eten Geldt ook voor de bessen van de aardappel. Hoewel je niet meteen bang moet worden als je naar een aardappelakker kijkt: http://en.wikipedia.org/wiki/Potato#Toxicity"

off topic

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hier ben ik weer!!! Ik zag vandaag zo'n mooi bloemetje op het grasveld van de manege. Waar notabene vorige week een groot 4-daagse spring wedstrijd was. Wie weet wat dit is?dsc0054926081337632908.JPG

Geplaatst:
... Ik zag vandaag zo'n mooi bloemetje op het grasveld van de manege. ...
Het is een ereprijs, maar welke soort ereprijs weet ik zo niet.

crosspost met Hans

Geplaatst:

En deze? Hier overal in de tuin, wordt er kriegel van Zie bij de buren - waar het gezellig zijn gang kan gaan - dat er paarse bloemetjes in komen. Heeft qua groei wel wat weg van koriander en aanverwanten.

2012-05-24151629.jpg

Geplaatst:

Dat is waar de duiven zijn er gek op. Ik de natuurgeneeskunst wordt het gebruikt bij exceem geloof ik.Goed plantje dus..als je van duiven houdt..misschien iets voor meneer Hoehoe?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

heeey! dat is fijn...die heb ik ook in de tuin en ik brak er mijn brein al over... ik kon er maar niet opkomen en had besloten hem maar groot te laten worden.

nu gaat ie natuurlijk naar mijn 'wilde tuin'

dank dank!

Geplaatst:

De plant is sterk verwant aan de Corydalis, en behoort tot de papaveraceae (klaproosachtigen) Ze staan niet zo lang. Als het s'zomers droog word zijn ze alweer weg.

Een verwante plant is de Rankende helmbloem (Ceratocapnos claviculata) Deze groeit in lichte dennenbossen in Drenthe en Brabant.

Geplaatst:

ja, ik ken hem wel...alleen kwam ik er niet op

soms lukt dat niet in die wir-war aan info die er in mijn koppie zit!

Geplaatst:

het schijnt dat als er ineens 'n onkruid in je tuin komt, dat het dan vaak iets in zich heeft dat je "nodig" hebt, volgens bepaalde natuurgeneeskundigen.

ik geloof daar wel in

diezelfde visie geeft aan dat soms bepaalde planten het bij de een totaal niet doet en bij de ander wel..

ik heb ooit een homeopatisch middel gekregen en toen ik ging kijken wat er aan planten in zat bleek dat 80% in mijn tuin voorkwam!

zo wil ik graag brandnetel....denk maar niet dat hij ooit bij mij in de tuinen voorkwam!

paardebloem ook erg weinig, maar de paardestaart daarentegen in overvloed

heer-moes dus.....

zou dat komen omdat ik vaak een paardestaart in heb als ik in mijn tuintje zit-sta-werk?????????

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

ah ja, dat ken ik!

ik heb heel veel gras op dit moment...

betekent dat ik een konijn ben oid?

ook hier heel veel heermoes maar ik draag mijn haar zelden in een staart

het stikt hier ook van de melde, kruipende boterbloem, papaver en st. jans kruid...

de laatste twee hebben er vast mee te maken dat ik meer moet chillen

peace man!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...