Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het tweede is kruisbladwolfsmelk (Euphorbia lathyris) dat plant ik bij bosjes aan want het zou met zijn geur en giftige bessen woelmuizen wegjagen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee niet bitter het is een oosterse groente MIZUNA.

gegeten worden als raapstelen/rauw in salade /gekookt als spinazie en roerbakken

Met gele bloemtjes.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zou ook een "Leeuwentand" - soortje kunnen zijn. Onkruidje in weides enzo, op magere gronden. Zijn veel soortjes en varianten van.

Geplaatst:

De link werkt niet Erny..maar even op woelmuizenval gezocht bij Vreeken en gevonden. Ik heb daar wel eens een woelmuis ingevangen( ik heb er 3)..ook wel eens een mol. De beesten zijn toch dood als je ze er niet snel uithaalt..maar tegenwoordig zit er nooit meer wat in..ze kennen ze nu wel denk ik

Geplaatst:

Dat weet ik Thea..maar het is goed dat je dat nog even aanhaalt voor anderen die meelezen. Ik laat nieuwe vallen zelfs minstens een week half in de aarde steken om de winkellucht eraf te krijgen ( eerst nog afwassen.) Als ik een beest gevangen had ging de val een tijdje met een stuk steen erop in de beek...

Geplaatst:

Ik denk ook dat Erny de schuldige is, dat het zover off-topic gaat

Geplaatst:

Dit groeit in groooote hoeveelheden in en rondom onze 'wildgroei' bak die na eind van deze week stuk minder wild zal wezen (ik mag ermee spelen namelijk).

Had het eerst aangezien voor zevenblad, maar mede dankzij de lieve mensen hier ben ik gelukkig niet ziek geworden De vorm van de blaadjes stond me al niet aan en de geur ervan ook niet. En jullie bevestigden allemaal m'n donkerbruine vermoeden dat het iets anders was.

Weten jullie misschien wat het dan wel is?

rimg503158841339451944.JPG

rimg503380481339434675.JPG

rimg503219401339434783.JPG

Geplaatst:

ai! die is lastig!

hij lijkt wel een beetje op vlier, maar dat is het niet. ze zijn zo klein!

poeh, ik weet het pas als ze bloeien...

ik ben nieuwsgierig naar wat het is en of iemand anders het misschien weet...

Geplaatst:

@ Jet en de woelmuis... nr. 394800 (bij Vreekens) invoeren bij de zoekfunctie en dan komt ie wel tevoorschijn...

En nu weer terug naar de "lopende" onkruidmysteries...

Geplaatst:
Dit groeit in groooote hoeveelheden in en rondom onze 'wildgroei' bak die na eind van deze week stuk minder wild zal wezen (ik mag ermee spelen namelijk).

Had het eerst aangezien voor zevenblad, maar mede dankzij de lieve mensen hier ben ik gelukkig niet ziek geworden De vorm van de blaadjes stond me al niet aan en de geur ervan ook niet. En jullie bevestigden allemaal m'n donkerbruine vermoeden dat het iets anders was.

Weten jullie misschien wat het dan wel is?

rimg503158841339451944.JPG

Koninginnen kruid????? De donkere.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Denk zelf aan een heel gewoon onkruid, de buurman op de tuin heeft het staan , maar kom er niet op wat het is. Toen het heel klein was , vroeg ik hem of hij afrikaantjes gezaaid had. Nee, is onkruid, geen zaailingen van de vlier. Kom er niet op. Ik denk steeds aan Hengel, maar is het niet....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...