cindy's moestuintje Geplaatst: 16 juli 2012 Share Geplaatst: 16 juli 2012 Ik ben alweer lekker van alles aan het inmaken, en wecken, en rumpotten ,en fruit op alcohol aan het zetten , maar nu ik zo lekker op dreef ben, ben ik in huis naar alles op zoek waar je maar iets van kunt maken en nu vond ik nog een fles vodka met 1 grasspriet erin van 40 %.Het percentage alcohol is dus hoog genoeg maar is het ook lekker om iets op vodka te zetten? Doet iemand dat hier wel eens en zo ja wat is er dan lekker in?Ik hoop dat iemand hier tips heeft.. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 17 juli 2012 Share Geplaatst: 17 juli 2012 Ik heb aalbessen op jenever, kan ook op wodka. Rozenblaadjes op wodka schijnt ook erg lekker te zijn.. (Een grasspriet van 40%? Geef mij zo`n grasveld ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cindy's moestuintje Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 17 juli 2012 (Een grasspriet van 40%? Geef mij zo`n grasveld ) Ja dat zou niet gek zijn he Ja ik weet ook niet waar het voor dient, maar er staat op Bison grass vodka en dan zit er 1 zo een grasspriet in... Maar het moet dus kunnen met Vodka, dank je wel voor de tips.. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kroongj Geplaatst: 17 juli 2012 Share Geplaatst: 17 juli 2012 Aah, Żubrówka! Dat is een erg lekkere wodka. Doet me denken aan een excursie naar de wisenten(Europese bisons) in Białowieża National Park. Erg lekker in een mix met appelsap. Quote Groet, Geert-Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cindy's moestuintje Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 17 juli 2012 Ja dat is hij inderdaad, zo heet hij! Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 13 augustus 2012 Share Geplaatst: 13 augustus 2012 Op deze pagina http://members.chello.nl/b.boom7/likeurrecepten.htm kun je vele likeurrecepten vinden ,ook met wodka. Er staan ook likeuren bij die je maakt met vruchten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 13 augustus 2012 Share Geplaatst: 13 augustus 2012 Ohh die site is geweldig, en dat van iemand die zelden of nooit iets aan alcohol drinkt maar nu echt wel aan de zelf maak gaat beginnen! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 13 augustus 2012 Share Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik heb er al vele recepten van gemaakt,nu staat er limoncinno,cointreau,rum honing,en een chocolade likeur.Maar mn 94%alcohol was op,gelukkig krijg ik deze week weer nieuwe.En eind augustus,begin september komen de vlierbessen,dus dan kan ik nieuwe vlierbessenjenever maken (we zijn er bijna door,dit jaar een paar liters meer maken).Uit Duitsland haal ik daarvoor goedkope weiskorn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 14 augustus 2012 Share Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik heb nu een suiker abrikozen en nectarine brouwseltje staan op 40% alcohol. Dit was een fles niet te zuipen zo smerige mirabellikeur op vodkabasis die ik had gekregen. Suiker erbij, vanillestokje. Afgelopen weekend een klein glaasje geproefd, sloeg steil achterover zo sterk en super lekker! Ik wil nu nog een vijgen vodka maar van rijpe vijgen lijkt het me toch echt lekkerder dan wat je overal leest dat je onrijpe moet pakken? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 14 augustus 2012 Share Geplaatst: 14 augustus 2012 Als het alcoholpercentage je te hoog is,kun je het weer verdunnen met suikerwater. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henriette Geplaatst: 21 augustus 2012 Share Geplaatst: 21 augustus 2012 Zelf walnotenlikeur maken is ook heerlijk, gewoon walnoten pellen en suiker in water oplossen , daar de walnoten in en alcohol erop , dan een 8 tal weken laten staan en zeven en verdunnen met water naar smaak. Of roemeense bosbessenlikeur1 liter alcohol 97 %1 pond suiker500 ml water1kg bosbessen De suiker oplossen in het warme water dan aflaten koelen en dit in een grote fles of pot doen. De bosbessen erbij doen even goed omschudden en dan 2 weken laten staan , dan alcohol erop en dan 2 maanden donker laten staan.Dan na 2 maanden zeven en bosbessen weg doen , dan 1 liter water erbij doen en de bosbessenalcohol en water goed omschudden en 4 weken laten staan . Dan is de drank klaar . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 15 juli 2013 Share Geplaatst: 15 juli 2013 kun je ook frambozen op jenever zetten? en volgens welk recept zou dat dan het beste kunnen???? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 20 juli 2013 Share Geplaatst: 20 juli 2013 Volgens mij staat ie ergens wel tussen de link (paginaatje terug). Frambozenlikeur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 20 juli 2013 Share Geplaatst: 20 juli 2013 indy die link werkt niet [bij mij]maar ik ga wel ff verder zoeken dan [bij de slijter of zo ] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 20 juli 2013 Share Geplaatst: 20 juli 2013 Klopt ,op windows 7 doet ie het niet meer,maar als je java installeert werkt ie wel weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
habapini Geplaatst: 2 augustus 2013 Share Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik heb kersen op brandewijn. Maar citroenschillen in vodka met een beetje suiker geeft een heerlijk limoncello. Hij is bij mij net klaar. Verder kun je alle soorten fruit in drank inmaken als het percentage alcohol maar boven de 22 procent blijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Zelf vroeger veel bramen op wodka gemaakt. Erg simpel en bijna geen moeite. Ik nam er een verzameling schroefflesjes voor ( zulke halve liter flesjes die ze bij de appie verkopen met vers-vruchtensap ). Je neemt rijpe bramen. Propt ze in die flesjes. Bramen wel schoongemaakt, maar niet in water. Geen aanhangend water. Flesje gevuld ( bramen mogen wat kapot gaan ), het hele flesje aanvullen met wodka ( rum, jenever kan ook )Flesjes op hun zij leggen op donkere plek. elke dag even draaien. Dit draaien is nog belangrijker als je er voor kiest in de fles wat brokken bruine kandij toe te voegen. Maar sowieso: elke dag even draaien. Komt niet op een dag. dat doe je 2 weken ongeveer.Dan 2 weken laten rusten, nog een keer keren tussendoor.Dan de flesjes openen. Zeven in katoenen doek. Weer het nu gezeefde sap/drank in de flesjes. Je houd wel veel minder flesjes over nu. De resten ( het gezeefde ) is lekker bij ijs en pudding en kun je ook weer apart in een pot of fles bewaren.De drank nu wegleggen in een donkere kast. Je kan het gelijk al drinken. Maar het wordt echt lekkerder als je het laat na-rijpen. In augustus gedaan , is het al lekker met de kerst. maar de zomer erop is het helemaal super. De bramen-variant ( ik doe dit met pruimen, bessen, frambozen, kersen etc ) is mijn faf. ooit een 2 jaar oude gehad die ik vergeten was, weinig zó iets lekkers gehad. Klein glaasje godennectar. dingen toevoegen / combineren kan ook heel goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 @bit...ik neem aan in glazen flesjes? of maakt het niet uit dat het plastic is? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Oeh Bit, dat klinkt wel heel erg goed... misschien iets om uit te proberen dit jaar, gaan erg veel bramen komen zo te zien.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik zat al te bedenken wat ik aankomende maand met die KILOOS bramen ga doen.dit dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ehm... Tja. Greetje. Glas ja. Ik zou plastic niet overwegen. Heb daar geen rationele aanwijzing voor, maar zou ik toch liever niet doen nee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Plasic kan een rare smaak geven aan je gemaakte product.Niet doen dus.Als je even rondvraagt heb je zo een lading flesjes.Vlierbessenjenever maak ik ook altijd,en inderdaad,als je m een jaartje laat liggen issie heerlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 @bit...gelukkig ben ik ook een beetje van dat glasharde hoor!en @indy....die bij/nasmaak vind ik ook altijd bij plastic, mijn drunkwaterfles op tafel is ook van glas!?drunk???? nee greet je drinkwater! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 @greetje ? iets te veel vruchten op ? Je kan ook eerst de halve fles leeg drinken en dan fruit er in . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 geen vruchten maar ook geurig en lekker: rozenbloemblaadjes op wodka...de hoeveelheden ben ik helaas kwijt geraakt..1 x gemaakt, en het was heerlijk... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.