Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vruchten op vodka?

Aanbevolen berichten

Ik ben alweer lekker van alles aan het inmaken, en wecken, en rumpotten ,en fruit op alcohol aan het zetten , maar nu ik zo lekker op dreef ben, ben ik in huis naar alles op zoek waar je maar iets van kunt maken en nu vond ik nog een fles vodka met 1 grasspriet erin van 40 %.

Het percentage alcohol is dus hoog genoeg maar is het ook lekker om iets op vodka te zetten? Doet iemand dat hier wel eens en zo ja wat is er dan lekker in?

Ik hoop dat iemand hier tips heeft..

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Een grasspriet van 40%? Geef mij zo`n grasveld )

Ja dat zou niet gek zijn he

Ja ik weet ook niet waar het voor dient, maar er staat op Bison grass vodka en dan zit er 1 zo een grasspriet in...

Maar het moet dus kunnen met Vodka, dank je wel voor de tips..

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weeks later...

Ik heb er al vele recepten van gemaakt,nu staat er limoncinno,cointreau,rum honing,en een chocolade likeur.Maar mn 94%alcohol was op,gelukkig krijg ik deze week weer nieuwe.

En eind augustus,begin september komen de vlierbessen,dus dan kan ik nieuwe vlierbessenjenever maken (we zijn er bijna door,dit jaar een paar liters meer maken).Uit Duitsland haal ik daarvoor goedkope weiskorn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een suiker abrikozen en nectarine brouwseltje staan op 40% alcohol. Dit was een fles niet te zuipen zo smerige mirabellikeur op vodkabasis die ik had gekregen. Suiker erbij, vanillestokje. Afgelopen weekend een klein glaasje geproefd, sloeg steil achterover zo sterk en super lekker! Ik wil nu nog een vijgen vodka maar van rijpe vijgen lijkt het me toch echt lekkerder dan wat je overal leest dat je onrijpe moet pakken?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf walnotenlikeur maken is ook heerlijk, gewoon walnoten pellen en suiker in water oplossen , daar de walnoten in en alcohol erop , dan een 8 tal weken laten staan en zeven en verdunnen met water naar smaak. Of roemeense bosbessenlikeur

1 liter alcohol 97 %

1 pond suiker

500 ml water

1kg bosbessen

De suiker oplossen in het warme water dan aflaten koelen en dit in een grote fles of pot doen. De bosbessen erbij doen even goed omschudden en dan 2 weken laten staan , dan alcohol erop en dan 2 maanden donker laten staan.Dan na 2 maanden zeven en bosbessen weg doen , dan 1 liter water erbij doen en de bosbessenalcohol en water goed omschudden en 4 weken laten staan . Dan is de drank klaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 maanden later ...
  • 2 weeks later...

Zelf vroeger veel bramen op wodka gemaakt. Erg simpel en bijna geen moeite.

Ik nam er een verzameling schroefflesjes voor ( zulke halve liter flesjes die ze bij de appie verkopen met vers-vruchtensap ). Je neemt rijpe bramen. Propt ze in die flesjes. Bramen wel schoongemaakt, maar niet in water. Geen aanhangend water. Flesje gevuld ( bramen mogen wat kapot gaan ), het hele flesje aanvullen met wodka ( rum, jenever kan ook )

Flesjes op hun zij leggen op donkere plek. elke dag even draaien. Dit draaien is nog belangrijker als je er voor kiest in de fles wat brokken bruine kandij toe te voegen. Maar sowieso: elke dag even draaien. Komt niet op een dag. dat doe je 2 weken ongeveer.

Dan 2 weken laten rusten, nog een keer keren tussendoor.

Dan de flesjes openen. Zeven in katoenen doek. Weer het nu gezeefde sap/drank in de flesjes. Je houd wel veel minder flesjes over nu. De resten ( het gezeefde ) is lekker bij ijs en pudding en kun je ook weer apart in een pot of fles bewaren.

De drank nu wegleggen in een donkere kast. Je kan het gelijk al drinken. Maar het wordt echt lekkerder als je het laat na-rijpen. In augustus gedaan , is het al lekker met de kerst. maar de zomer erop is het helemaal super.

De bramen-variant ( ik doe dit met pruimen, bessen, frambozen, kersen etc ) is mijn faf. ooit een 2 jaar oude gehad die ik vergeten was, weinig zó iets lekkers gehad. Klein glaasje godennectar.

dingen toevoegen / combineren kan ook heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...