hansm Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Heel tof denk de mooiste van de 3 soorten die je hebt, ik wens voor je dat ze maar veel jonkies mogen krijgen. Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Heb je al een spinwiel Jorieke Wat wil je voornamelijk mee gaan doen? Kleedjes, dekbedovertrekken, meubelbekleding, kriebeltruien, sokken, tasjes? Quote
veuvecouderc Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Ik was vrijdag op de kijkdag van de veiling en daar hadden ze een cardeuse in de verkoop. Wel een vooroorlogse en ik weet niet hoeveel tijd je dan kwijt bent om jouw woloogst te verwerken maar leuk was ie wel. (Deze keer niet mijn foto maar van 't net geplukt...) Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2011 Auteur Geplaatst: 26 september 2011 Ik heb (nog) geen spinnewiel Dennis We gaan ook niet alle wol voor onszelf gebruiken, straks moeten we nog onderbroeken gaan breien Een nicht van Joep heeft een kaardemolen/ding om (daarna)te vilten, ik ben benieuwd of het ding er net zo gaaf uit zien als die op jouw foto Veuvecouderc! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Berti Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 dat ding op de foto van leslie heet ook wel een PICKER.(amerikaans)wat het doet, is de wol voorbewerken, door de wol uit elkaar te trekken , wat je normaal voor het kaarden zelf, met de hand zou doen.in principe kan je wol die bewerkt is met een picker, ook zo spinnen als wolkje in je hand. maar gekaarde wol spinnen is fijner omdat dan de meeste zooi eruit is, het het meer egaal is.maar jorieke ik wil je eventueel wel van wol afhelpen hoor....of komen helpen met vilten.... Quote
Dennis29 Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Ik heb (nog) geen spinnewiel Dennis We gaan ook niet alle wol voor onszelf gebruiken, straks moeten we nog onderbroeken gaan breien Een nicht van Joep heeft een kaardemolen/ding om (daarna)te vilten, ik ben benieuwd of het ding er net zo gaaf uit zien als die op jouw foto Veuvecouderc! Ok, dat kriebelt wat minder, dus vilten onderbroeken Quote
geedee Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Ik zie hier regelmatig spinnewielen bij de kringloop staan....heb er geen verstand van dus geen idee of ze compleet zijn en zelf makkelijk aan te vullen met missing parts. Weet wel dat ik een keer een kerstmarktbusreis heb gemaakt als aanbieding, en toen bleek dat je bij de lunch allerlei schapenwollen kussens, onderdekens, dekbedden enz. voor veel geld kon kopen niet gedaan want dan kon ik geen glühwein meer kopen... Familielid heeft er wel eentje en die zweert erbij!..Kun je misschien ook lekker kussens enzo vullen...of een dekbed, want de schapenpopulatie breidt zich aardig uit bij jou Jorieke Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Berti Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 wat zijn ze geweldig!!! trouwens wanneer ga je weer scheren??? (aast op de vachten....) Quote
hansm Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ja echt mooi lekker ruige stoere schapen met die hoorns, de laatste foto vindt ik heel mooi. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Ja mooi zo he? In zo'n groepje, tussen de stoppels van tarwe en maïs. @Berti: We gaan van de lente/begin zomer pas weer scheren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Berti Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 okiedokie, hou me aanbevolen, tegen betaling tuurlijk....in wat voor vorm dan ook Quote
Dennis29 Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Leuk, dus nu mogen ze het granen veld 'maaien' Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 @Berti: @Dennis: Inderdaad, en daarna mogen de varkens het veld op de kop woelen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Berti ik zou een kudde angora konijnen in je schuur doen, kun je lekker kaal plukken Quote Players only love you when they're playing.
Berti Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 nee hans zo werkt dat niet. bovendien als je daar van wilt vilten dan schiet het niet erg op.....een schapenvacht kan je meer mee... Quote
hansm Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ow ik vondt dat heel goed idee, konijnen zijn toch leuk,en klein beetje vilten is ook vast leuk, (met een lama heb je nog meer vacht ) Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Alpaca's geven ook genoeg wol... Quote
Berti Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 moet lachen.....konijn, lama, alpaca........godzijdank nog geen ollefant....maar da's allemaal HAAR hoor.....alleen schapen hebben WOL Quote
Olive Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Met het oog op zelfvoorzienend leven leek dit me wel wat voor jou Jorieke, zag ik zojuist op tv voorbij komen. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Jorieke123 Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Geplaatst: 22 november 2011 Jaaaaaaaaaa! Gaaf he? Tijdje terug had ik scheep-poo-paper artikelen (van kudzu.be ) o.a. een luchtverfrisser-papiertje wat rook naar pas gemaaid gras We zullen het eens een keer proberen, ik had er nog geen werkwijze van Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Olive Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Geweldig! Ben benieuwd of 't echt zo goed werkt. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Yola Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Vanmiddag de schapen van de dijken gehaald, de boel verzameld (ze stonden in 3 groepen) en naar de winterweide gebracht, was nog gg lastig omdat Achmet en Pinky, de rammen erbij weg moesten maar voor de rest liep alles op rolletjes, de meiden waren zo blij dat ze richting groenere weiden gingen dat ze keurig meeliepen, ik had hulp van man en zoon, maar had het ,op de rammen na, makkelijk in mijn uppie aangekund.Zo heerlijk, we lopen dan een kilometer of 8 en de schapen zijn zo braaf, Berle, mijn flessemonster liep samen met Luna, mijn mooiste en liefste schaap naast me en de rest er achteraan.Genieten!!!Luna Quote
hansm Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Wat onwijs leuk, ik vindt 8 kilometer best heel ver en braaf dat ze dan zo goed volgen en bij je blijven.Dan heb je je vast een herder gevoeld zo met kudde opstap.Volgens mij zouden nieuwbouwwijkmensen zoals ik nog willen betalen om mee te lopen Dat stukje over de rammen riep bij mij twee vragen op, waarom lopen deze niet braaf mee, en waarom moeten ze gescheiden van de kudde ? Quote Players only love you when they're playing.
Yola Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik wil heel graag wandelingen gaan organiseren met de schapen, het is zo'n magnifiek gevoel, ik werk meestal zonder hond, zijn de schapen zo gewend en is veel relaxter, ben echt afhankelijk van mijn voormalige flessenlammeren, waarvan mijn mooie Luna een van de eersten was(toen woonden we ook nog in een rijtjeshuis).De schapen komen als ik ze roep, en helemaal nu het gras op de dijk wel aardig schaars begon te worden weten ze volgens mij dat we richting winterweide gaan,dit is iets wat immers elk jaar weer gebeurt.Tegen de tijd dat ze weer naar huis komen om te lammeren hebben ze meestal zo'n haast dat ze voor me aan lopen, als er dan mensen staan te kijken roep ik altijd bij een afslag, rechts en zowaar, alle schapen gaan keurig de bocht om (als ik niets zou zeggen ook, maar die blikken van die mensen, onbetaalbaar)De rammen hebben hun werk gedaan, Pink had de meeste vrouwen en hij is echt mager geworden, samen met Achmet blijft hij hier thuis, ze zitten nu opgesloten in een kleine stal waar ze elkaar niet kunnen verwonden, over 2 dagen gaan ze de weide weer in tot ik weer gebruik kan maken van hun diensten....Heb overigens erg veel respect voor de beide heren, ze wegen toch zeker wel 150 kilo en als die besluiten dat ze me een lesje willen leren........... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.