Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Nou Veuv kan gewoon heel erg zuur reageren,

gewoon heel onredelijk maar vooral heel erg zuur, en dat is beetje jammer tegen iemand die net een lam gered heeft

haar nek uitsteekt en zelf werk zat heeft met eigen dieren dat is dan gewoon toch alleen maar gaaf dat ze op een ander dier ook let waneer dat duidelijk nodig is.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

tuurlijk en zo zijn er niet veel die zo iets doen .

Geplaatst:

Ja dat vindt ik ook en ik vindt ook haar boerderij verhalen hardstikke leuk en leerzaam,

volgens mij ook nog lief mens

Geplaatst:

ocharme dat beestje

kvind ook dat ze toch wat meer op hun beesten moeten letten

we wachten nog wel op die foto's

Geplaatst:
Ja dat vindt ik ook en ik vindt ook haar boerderij verhalen hardstikke leuk en leerzaam,

volgens mij ook nog lief mens

we zouden op de koffie kunnen gaan .denk ook wel dat zij lekkere koffie kan zetten .

Geplaatst:

KRAAMVISITE.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

120 x beschuit met muisjes?? krijg ik niet op!

Hoe is het met dat ene geredde lammetje Yola? En hoeveel heb jij er intussen nu?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja hoor.... we houden Trui (onze 1e 2 schapen hebben ooit wel namen gekregen.... ) al een paar weken in de gaten omdat ze gewoon duidelijk hoogzwanger was. Maar er kwam maar niets, en Trui ging ook gewoon door met... schaap zijn. Eten, blaten, dat soort dingen.

We gingen steeds 's avonds nog bij haar kijken, maar ze keek elke avond nogal geërgerd op omdat we met een zaklamp in haar ogen schenen

Gistermiddag hebben we de 4 Schwarznases naar een ander weitje geleid/gedreven/gelokt, en vanmorgen liepen daar ineens ook 2 lammetjes! Nog wat nat, maar verder helemaal gezond en wel

Een rammetje en een ooitje:

foto02278391332490822.jpg

foto02061031332490960.jpg

foto02173631332490973.jpg

Geplaatst:

mooie foto.

is toch altijd weer mooi als er nieuw gezond leven word geboren ..

Geplaatst:

Oh, prachtige lammetjes Jorieke!

En eh mevrouw Veuv.., een ooi en haar lam gewoon laten sterven is toch ook mishandeling?? En dat is geen 'natuur' want in de natuur waren ze al als prooi gedood waarschijnlijk. en een natuurlijke gang van zaken is in een weide die is afgerasterd zowiezo niet aan de orde.

Dus ik vind persoonlijk een onaardig woord over deze dierenhouden zeker niet misplaatst of overdreven.

Is het zelfs niet wettelijk verboden om je dier medische zorg te onthouden?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Gefeliciteerd Jorieke, hardstikke leuk weer voor jullie.

Geplaatst:

heel mooie lammetjes jorieke!

we kijken uit naar de moestuindag om ze in levende lijve te zien!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik was op weg naar de 2 lammetjes, zie ik ineens een nieuw lam! Maar dan van de Coburger Fuchs Al helemaal op de benen, lekker opgedroogd. Die was er dus al een aantal uren. Super, zonder onze hulp, dat is waar we dit ras voor hebben

Moeders is niet 100% tam (alleen als je eten komt brengen, ze komt niet voor een aai), dus ik kon er niet heel dichtbij komen.

Hier wat foto's:

foto01734381332769761.jpg

Ik kon het lammetje even snel pakken, en heb even gecheckt of het om een jochie of een meisje gaat. Een rammetje dus. En al zwaar!

foto01128671332769758.jpg

En nog 2 foto's van de Walliser Schwarznase lammetjes:

foto00657241332769756.jpgfoto00215711332769753.jpg

En dan nog een filmpje. Het ooitje is lekker nieuwsgierig, het rammetje staat in de verte. Hij staat een beetje te blaten omdat hij weer eens dacht dat 1 van de andere schapen zijn mama is.

View My Video

Geplaatst:

Heerlijke schaapjes! Filmpjes ook erg leuk, vooral dat mini-gemehhh van dat ukkie... Lag in een deuk

Varkensfilmpjes ook erg cool, die zijn écht goed voor je bezig zég!

Geplaatst:

ik geniet iedere keer weer bij het zien van zulke foto,s

Geplaatst:

Oh wat zijn je Coburger Fuchs schapen mooi,

echt heel mooi de foto moeder met lam, en zijn kop foto ook cool !

Wist je wel dat ze zwanger was ?

Je hebt toch nog een ras en krijgen die ook een jonkie ?

(krijg je dit jaar ook eigen biggen ?)

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi he? Echt een ontzettend mooi lammetje, goudbruin in de zon. We wisten we dat ze zwanger was. We hebben nog een Coburger ooi die veel dikker is, die hadden we eigenlijk als eerste verwacht.

We hebben ook nog Herdwicks, ik verwacht wel dat de oudere ooi zwanger is. De jongste nog niet..

Met een week of 3 verwachten we biggen, maar ze lijkt nu al bijna op springen te staan..

Geplaatst:

Gaaf, wie zijn zwanger de zwartegrappige en je gestipte eerste 2 varkens zeker ?

Die andere coburger krijgt er vast 2 ik hoop dat dat vrouwtjes zijn voor jullie.

Herdwicks lijken me ook mooi maar de coburger vindt ik echt je mooiste schaap, mooi rank zo die dunne pootjes uit zo'n bol wol.

Lopen de drie rassen apart ivm de rammen of nu bij elkaar ?

Geplaatst:

Tof hoor dat worden vast heel veel biggen, welke schapenras vindt je zelf het leukste?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dat is lastig... we hebben nu 3 soorten en dat is eigenlijk (naar het blijkt) wel wat veel We zouden eigenlijk terug moeten naar 2. Maar welke soort moet dan weg? Geeeeen idee. Ik vind de Schwarznases iig erg mooi en statig. En heel makkelijk.

Maar wel heel groot... De Herdwicks zijn dan een verademing, die zijn een stuk kleiner. En ze kijken zo mooi uit hun ogen! De Coburgers zijn dan wat minder apart. Maar hebben wel prachtige benen en schattige lammetjes.

Geplaatst:

mja dat wordt lijstje met voordelen maken enzo, ik geloof dat de Schwarznases beste verkoopbare lammeren opleveren met hoogste prijs/meeste vraag van de 3 (geen idee maar zo schat ik dat in ) en de coburgers zou ik echt houden die zijn te mooi dus dan blijft de herdwicks over om weg tegaan of hebben die een goede

zelfvoorziening eigenschap die ik niet ken, want ze zien er wel erg vleesachtig stevig uit.

Wel zonde dat 1 ras weg moet, maar dat ze alle 3 apart moet is ook niet praktisch mischien.

Lijkt mij ook leuk om kudde uittebreiden wat betreft aantal ga je nog iets houden ?

(ik wil altijd alles houden )

Geplaatst:
  • Auteur

@Hans: De Herdwicks eten AL het gras. Dat is wel een voordeel Ze kunnen toe met een schraler diëet. De schwarznases zijn kieskeurig. Maar leveren inderdaad wel het meeste op. De Coburgers zitten op beide punten een beetje in het midden.

Geplaatst:

De Herwicks zie er ook uit als rampestampers die alles kaal eten, maarja inderdaad wel een voordeel.

Nouja komt vast wel een x iemand die 1 van de 3 graag wil hebben.

(totaal off-topic maar heeft Dio al een huis gevonden ? )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic