Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


Alice

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Alice, 23 en woon sinds kort in Zweden. In Nederland heb ik altijd al graag groente/fruit willen kweken, maar nooit echt genoeg ruimte en tijd voor gehad. Deze zomer wel tomaat en paprika geprobeerd gehad, maar dat is faliekant mislukt (niet genoeg zon). Nu heb ik alle ruimte en tijd heb ik vast ook voldoende, dus wil ik erg graag groente en fruit gaan kweken! Nu hoop ik hier veel te gaan leren en informatie over het gaan en draaien om een moestuin te kunnen vinden.

 

Dit jaar zal er nog niet veel meer kunnen gebeuren, maar wil wel (als het weer wat beter wordt) voorbereidingen gaan treffen. Zoals een indeling, welke groente/fruit ik wil en vooral wat mogelijk is, etc.

 

In Zweden hebben we alleen helaas te maken met een kort groeiseizoen en zeer strenge winters (tot -40), in de zomer wel erg lange dagen en dus veel zonuren. Helaas is het op dit moment niet zo een mooi weer hier. Dus dat is nog een extra punt om op te gaan letten, een kas zal dan ook zeker een moeten worden (alleen dat gaat het voor volgend jaar nog niet worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben wel al een stuk grond toegewezen waar het op komt, maar dat is nu nog gewoon gras. Zal eens kijken of ik zo een foto kan maken en er op zetten.

 

Oh, dankjewel! Dat is wel erg handig om met iemand die in dezelfde soort situatie zit info mee te delen, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Welkom en succes met je plannen

 

Ik heb toevallig een courgette soort geplant dit jaar met een kort groeiseizoen....zaad komt van de canarische eilanden....raar maar waar....ivm droogte daar en kort seizoen met beetje regen....was het daar een gewild soort. Ik heb er hier in NL heel veel kilo's courgette afgehaald. Als je van courgette houdt, stuur je maar een pm....ik ben gewoon benieuwd hoe dat ding het in zweden doet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nu kom ik dit topic weer tegen en ben helemaal vergeten foto's te maken. Heb even een plaatje van google maps gehaald. Dat in rood wordt de moestuin, best leuke afmetingen dus.

 

30883470.png

 

Geedee, ik ben gek op courgettes! Wil ze heel graag volgende zomer proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...