Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

bloemknoppen snackpaprika vallen af


eva1986

Aanbevolen berichten

Ik heb 4 snackpaprika's staan. Zelf opgekweekt uit een zakje besteld zaad. Alle vier mooie volle planten. Ik heb twee planten wat eerder naar hun uiteindelijke pot gezet dan de andere twee (ik denk een week of 2 à 3 eerder), omdat die al veel groter qua groei. Sinds een week of 6 staan ook de twee achterblijvers in hun laatste pot.

 

De planten die het eerst verhuist zijn hebben staan in een mengsel van tuingrond (uit eigen tuin ), compost (uit zak) en perliet. De twee laatkomers in potgrond.

 

Van één van de twee laatkomers zit vol knoppen, maar steeds voor de bloem opengaat valt hij af...???

 

In de eerste planten beginnen de vruchten zelfs al te verkleuren, en bij de andere laatkomer zijn ze nu druif-groot ongeveer, alleen één plant doet het niet... Mest heeft ie nog niet gehad, omdat hij in de potgrond staat. Blad ziet er prachtig groen en glanzend uit, hij staat niet te nat, en niet te droog, heeft (als ie schijnt) véél zon... En alle planten staan naast elkaar! Ik snap er niks van...

 

Iemand ideeën?

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik al gezocht, op "bloemknoppen paprika" en "bloemknoppen vallen af". Meeste van mijn vragen worden beantwoord via de zoekfunctie, alleen dit blijf mij onduidelijk. Juist omdat alle 4 zelfde standplaats hebben... Maar Goed, als het anwoord er tussen staat, dan doe deze maar op slot, dan zal ik niet goed gezocht hebben!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...