Kuikhoven Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Al een tijdje vraag ik me af of ik te laat ben met het oogsten van mijn broccoli en bloemkool. Volgens de verpakken van de zaadjes moet ik het pas in september-oktober oogsten maar de broccoli krijgt nu al van die mooie gele bloemmetjes en de bloemkool ziet er maar uit als stengels met witte knoppen dan een echte kool. Iemand een idee of ik te laat ben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Ja, in dat geval ben je te laat.... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuikhoven Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Zou je doorgeschoten spul nog kunnen eten? En hoe hou je die bloemkolen echt als kool? Want het was bij mij vanaf het begin af aan al geen bolletje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 De verpakking zegt niet alles. Veel is afhankelijk van het weer.Plaats anders even een foto. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
djjr Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Mijn broccoli is ook op de composthoop gekomen. Werden geen mooie brokolies maar indd. allemaal gele bloemen.Ik denk een week te mooi met veel water waardoor ze te snel zijn gegroeid. Quote Mvg, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Wat je nog kunt doen is die grote broccoli eruit snijden en dan om de 3 a 4 dagen de kleinere roosjes oogsten voor bijv. soepgroenten. Ik doe dit nu al een aantal weken en heb een heel zakje in de vriezer....heb je toch nog wat aan je plant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts