PatriciaK Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Hallo Ik heb een vraag Onze kool plantjes hingen er een beetje zielig bij nu zijn we er achter gekomen dat het knolvoet isWe hebben de planten er gelijk uitgehaaldMaar we willen graag volgend jaar wel kolen plantenMijn oplossing was dat te doen ik potten maar ik kom er niet achter hoe groot de potten moeten zijnWie kan mijn daar bij helpen ?en welke grond moet er in ? En het andere is kan je wel andere gewassen op de plek zetten waar knolvoet zit ? Bedankt alVast voor de reactiePatricia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Oh, dat is vervelend! Voor de grootte van de potten moet je kijken wat voor kolen je wilt planten. Spruitjes zullen toch een groetere pot nodig hebben dan een koolrabi... Misschien is het handig om te kijken wat ze aan plek nodig hebben om zich heen? De potten zou je kunnen vullen met wat er in een vierkantemeterbak gaat (zie discussies op dat forumsdeel). De menigen hierover zijn verdeeld dus je moet ook kijken wat voor je handig is. Wel lijkt me dat je dan beter ook wat van vruchtwisseling in de bakken kan doen - ieder jaar alle aarde vervangen is ook niet alles. Zeker als je voor de moestuin-mix gaat wordt dat een dure bedoeling. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 PatriciaK schreef: En het andere is kan je wel andere gewassen op de plek zetten waar knolvoet zit ? Patricia Ja hoor, als het maar geen kool is. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatriciaK Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Super bedankt voor jullie antwoordHet is namelijk de 1ste keer voor ons een moestuinEn we hebben de tuin over genomen en weten niet wat waar heeft gestaan enz enzVandaar dat het mijn handig leek om de kool verlopig even in potten te telen Dan willen we er graagSpuitkoolBoerenkoolRode koolEn witte kool In potten hebben is het misschien hadig om dan de maat wat om de zaadverpakking aan te houden Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 rubo schreef: Ja hoor, als het maar geen kool is. En verder geen teelt van alles wat net zoals kool tot de familie van de kruisbloemigen behoort zoals radijs , rucola en groenbemesters als mosterd en bladramenas. Zelfs als je al dit spul niet teelt kunnen verschillende onkruiden die tot de kruisbloemigen behoren , zoals het herderstasje , de schimmel in je grond nog in stand houden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Frans, je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor de aanvulling Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts