Jump to content

Druiven: vruchten kleuren maar worden rimpelig en vallen

jeanne-heijmans

Recommended Posts

Wat ik nu weer heb, mijn trosjes beginnen te verkleuren, ze worden nu rood zeg maar niet dat mooie paars blauw achtige,zover zijn ze nog niet, Maar als ze dan rood geworden zijn komen er deukjes in of ze worden rimpelig, of ze vallen er spontaan af, of het worden een soort rozijntjes!! Hoe komt dit? Hoop niet dat het met alle trosjes gebeurt.

Statistieken: Geplaatst door jeanne-gordijn — di 07 au

Kan ook zonnebrand zijn, dus de druiven die verbranden.

bv Er hangen trossen volledig in de zon, of je hebt teveel blad weggehaald.

Verschil met lamsteligheid is dat bij lamsteligheid de steeltjes waar de verdroogde druifjes aanhangen zeg maar bruin zien.

Lamsteligheid kan vele oorzaken hebben, maar een bepaald voedingstekort is er 1 van.

Nog even een kleine aanvulling op dat verkleuren van de steeltjes . Als deze ook nog eens indrogen weet je wel zeker of je met lamsteligheid te maken hebt of niet. Er kan dan geen sapstroom meer naar de bessen waardoor deze niet meer verder kunnen dikken/afrijpen en ze verschrompelen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Poe,ja ik heb het gelezen op internet, het is echt lamsteligheid,vooral toen ik de foto's op internet zag. En ik heb dit jaar inderdaad meer blad weg gehaald. Nu ga ik straks de takken maar geleiden zodat ze toch wat minder zon krijgen, weer een leer voor volgend jaar. dank jullie voor de goede info.