Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druiven: vruchten kleuren maar worden rimpelig en vallen


jeanne-heijmans

Aanbevolen berichten

Wat ik nu weer heb, mijn trosjes beginnen te verkleuren, ze worden nu rood zeg maar niet dat mooie paars blauw achtige,zover zijn ze nog niet, Maar als ze dan rood geworden zijn komen er deukjes in of ze worden rimpelig, of ze vallen er spontaan af, of het worden een soort rozijntjes!! Hoe komt dit? Hoop niet dat het met alle trosjes gebeurt.

 

Statistieken: Geplaatst door jeanne-gordijn — di 07 au

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook zonnebrand zijn, dus de druiven die verbranden.

 

bv Er hangen trossen volledig in de zon, of je hebt teveel blad weggehaald.

 

Verschil met lamsteligheid is dat bij lamsteligheid de steeltjes waar de verdroogde druifjes aanhangen zeg maar bruin zien.

 

Lamsteligheid kan vele oorzaken hebben, maar een bepaald voedingstekort is er 1 van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een kleine aanvulling op dat verkleuren van de steeltjes . Als deze ook nog eens indrogen weet je wel zeker of je met lamsteligheid te maken hebt of niet. Er kan dan geen sapstroom meer naar de bessen waardoor deze niet meer verder kunnen dikken/afrijpen en ze verschrompelen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poe,ja ik heb het gelezen op internet, het is echt lamsteligheid,vooral toen ik de foto's op internet zag. En ik heb dit jaar inderdaad meer blad weg gehaald. Nu ga ik straks de takken maar geleiden zodat ze toch wat minder zon krijgen, weer een leer voor volgend jaar. dank jullie voor de goede info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...