mybobo Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Hallo, Ik ben echt ongelooflijk met kamerplanten maar ze gaan bij mij altijd dood (behalve mijn trouwe cactusje die nooit water hoeft ).Ik heb nu een ficus kinky en ik wil deze echt graag laten overleven. Hij staat op de vensterbank. Nu vallen er steeds meer blaadjes uit. Omdat ik op internet had gelezen dat hij niet graag verpot wordt heb ik hem met het plastic zwarte bakje (hoe je plantjes altijd in de winkel koopt) in een andere potje gezet. Hij krijgt ongeveer twee keer per week water. Blijkbaar werkt dit toch niet zo goed (de tips van internet) want zijn blaadjes blijven er niet aan zitten. Iemand een tip hoe ik mijn ficus kinky weer zodanig kan laten opbloeien dat hij weer een volle bos met blad krijgt en gezond blijft? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Die is wel hé'l kinky, zo schuin aan de muur groeiend! Probeer water te geven door dompelen. laat een laagje water in de wasbak lopen, laat hem ff staan, stop eruit, en na uitlekker weer terug in de pot. Ik zou hem nu even goed op laten drogen voor hij weer water krijgt! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ja. En voortaan minder water geven ? eerst vinger in de pot-grond, voordat je water geeft ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mybobo Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Zeer kinky he, hoe ik mijn plantjes laat groeien!Bedankt voor de tips. Kan het geen kwaad dat het nog in dat zwarte bakje staat? En moet ik om het weer een volle plant te laten worden ook plantenvoeding geven?Dompelen is een goede tip! Dat ga ik zeker proberen. Volgende week, als hij weer een beetje is opgedroogd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ficus (ik heb een gewone groene) wordt bij mij met regelmaat langere tijd vergeten (niet eetbaar, he?). Daar doet hij het goed op. In de zomer wel altijd in de tuin om bij te komen. Het is hier te donker binnen. Dit jaar wil ik hem eigenlijk wel kwijt. Hij wordt ook te groot. Heb nu andere planten om te overwinteren in de kamer. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ja volgens mij is ficus ook zo'n plant die graag tussen de watergiften door af en toe helemaal opdroogt... (hang me er niet aan op!) Nu voeding geven zou ik even niet doen, als de wortels al aangetast zijn door al het water kan dat juist voor meer problemen zorgen. Ik zou echt even helemaal uit laten lekken, dan helemaal op laten drogen (ofwel, vergeten voor nu), dan pas gaan dompelen. Eens per week in de zomer, in de winter even kijken wanneer de grond droog is! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mybobo Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Dat dompelen ga ik doen! Hoelang moet ik hem ongeveer in dat laagje water laten staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Geen week... Ik doe de meeste kamerplanten een half uurtje, dan kunnen ze zich even lekker volzuigen! Dan trek ik de stop eruit, kunnen ze uitlekken voor ze terug in hun pot gaan! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Volgens mij stellen ze het ook wel op prijs als je bijv. wekelijks het blad vochtig sproeit. Kan het beste met gekookt afgekoeld water dacht ik, of geeoon regenwater. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts