eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ze staan in de voortuin alweer boven de grond... Wat doe ik nu het beste?? Gewoon laten groeien, of afknippen? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Zelf doe ik daar niets aan en laat het nieuwe loof rustig verder groeien . Voor blauwe druifjes die in de grond blijven zitten is het normaal dat ze nu alweer nieuw loof vormen. Als het na enkele jaren een beetje te vol wordt , en de kwaliteit van de bloemen door een overmaat aan nieuw gevormde bolletjes achteruit gaat , kun je de bolletjes eventueel uit de grond halen . Doe dit dan wel zodra het loof is afgestorven voor ze weer opnieuw uit gaan lopen. De geoogste bolletjes kun je dan eind van het jaar opnieuw in de grond zetten. Ik haal ze na vier of vijf jaar allemaal uit de grond , ververs dan ongeveer 20 cm grond van de bovenlaag , en zet de mooiste bolletjes daar in terug. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ja. Heel normaal hoor, dat het groen al weer verschijnt. Nooit eerder op gelet ? Waarom zou je dat willen afknippen ? zit het in de weg ? Wat je wegknipt nu, scheelt dat aan bloemen volgend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Hihi, ik dacht dus echt dat die pas in het voorjaar uit horen te lopen, net als krokussen of narcissen zeg maar! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts