margreet Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Beste allen, Wie weet of ik spruiten kan poten op een veld waar aardappels gestaan hebben. Zou hier graag antwoord op krijgen. Bedankt, en groetjesMargreet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Normaal zet je de peulgewassen na aardappels (zie wisselteelt-topics). Maar wie weet, kan geen kwaad om spruitjes te zetten....mogelijk moet je bijmesten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suus1 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Hier op het complex zetten alle 'oudere mannen' (met jarenlang ervaring) boerenkool na de aardappelen. Spruiten kan daarom ongetwijfeld ook (telen ze hier niet zo veel). Bijmesten moet denk ik wel, want kool is een hongerig gewas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Doe ik ook altijd. Eerst vroege aardappels (Frieslanders) of uien en daarna de winterboerenkool er op. In het plantgat van de boerenkool wat gedroogde koemestkorrels strooien. Al 4 jaar prima ervaring mee. Ik denk dat het te laat is om bonen te leggen na de aardappelen, bonen leg ik altijd eind mei/begin juni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts