margreet Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Beste allen, Wie weet of ik spruiten kan poten op een veld waar aardappels gestaan hebben. Zou hier graag antwoord op krijgen. Bedankt, en groetjesMargreet Quote
geedee Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Normaal zet je de peulgewassen na aardappels (zie wisselteelt-topics). Maar wie weet, kan geen kwaad om spruitjes te zetten....mogelijk moet je bijmesten Quote
Suus1 Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Hier op het complex zetten alle 'oudere mannen' (met jarenlang ervaring) boerenkool na de aardappelen. Spruiten kan daarom ongetwijfeld ook (telen ze hier niet zo veel). Bijmesten moet denk ik wel, want kool is een hongerig gewas. Quote
Erwin1964 Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Doe ik ook altijd. Eerst vroege aardappels (Frieslanders) of uien en daarna de winterboerenkool er op. In het plantgat van de boerenkool wat gedroogde koemestkorrels strooien. Al 4 jaar prima ervaring mee. Ik denk dat het te laat is om bonen te leggen na de aardappelen, bonen leg ik altijd eind mei/begin juni. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.