Jump to content

Vraag bietensmaak.

jootje

Recommended Posts

Rare/domme vragen bestaan niet zeggen ze, nou, ben bang dat dit er een is.

Ik vind bieten vies...echt heel erg blehh, ze smaken naar zand/grond/aarde. Ook uit een potje of blikje smaken ze zo. ( in mijn beleving dan) Ik eet ze dus ook niet, en teel ze niet.

Maar...ik vind bieten wel mooi, lijkt me leuk om te telen.Zie mooie soorten voorbij komen. Nu is mijn vraag, is er ook een bietensoort dat een wat mindere grondsmaak heeft? Zodat deze dame volgend seizoen toch een rijtje bieten kan zetten?

De witte/licht gekleurde di Chioggia`s zijn minder gronderig.

Heb je wel eens geprobeerd een bietje uit de oven? (rauwe biet schillen, in repen of blokjes snijden, aluminium pakje erom heen maken dat je aan de bovenkant nog even openhoudt..en daar door die opening erbij doen( per biet) een eetlepel olijfolie, een theelepel balsamico, halve tot hele teen geperste knoflook, zout en peper..pakje dicht en in oven op 200 graden minstens 20 minuten ( checken of ze gaar zijn door een pakje open te maken en te testen...))

Erg lekker en zoetig.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Yep de Chioggiaas, de gele en de witte(van vergeten groenten) zijn minder grondsmakerig.... als je 2x het kookwater vervangt, wordt dat nóg minder....maar weet je dan wel nog hoe een bietje smaakt???

Kan best zijn dat bieten gewoon niets voor jou is....ik lust absoluut geen olijven....niks mis mee, maar ik moet ze niet

Ik kook ze eerst in de schil in licht gezouten water, haal de schil er dan van, snij ze in blokjes en maak ze aan met peper, zout, olie, azijn en kruiden.Als je ze aanmaakt met een vinaigrette, valt dat aardsmaakje reuze mee en gaat het zoete van de bietjes primeren. Krijg je een kruidig, zuur-zoet geheel.

Okee....dat worden dus gele of witte of roodgestreepte bieten....

Geedee, ik weet hoe een bietje smaakt, maar dat wil ik dus niet, dus als ik daar twee keer het water voor af moet gieten en een rondje om het het huis moet rennen ermee, dan vind ik dat best! als ik ze maar kan telen! Want dat vind ik leuk, alleen vind ik ook dat ik ze dan moet eten, en niet aan de ( bij gebrek aan grotere beesten) kippen moet voeren! Dus dan graag degene die het minst naar bietjes smaken!

Was hier net op TV, SOS Piet.

De bieten maar liefst 3 keer koken met soeplepel suiker.

De 1ste keer als ze net goed doorkoken afgieten en afspoelen met koud water.

Terug opzetten met suiker en wederom na goed doorkoken afgieten an afspoelen met koud water.

De 3de keer terug opzetten met suiker en koken tot een aardappelmesje erdoor gaat als door boter.

Geedee, ik weet hoe een bietje smaakt, maar dat wil ik dus niet, dus als ik daar twee keer het water voor af moet gieten en een rondje om het het huis moet rennen ermee, dan vind ik dat best! als ik ze maar kan telen!

OOOWWWW dán weet ik wat je moet doen ....

veeel makkelijker en minder werk.....

voordat je de bietjes gaat eten, neem je een Mmd Jeanette.....

daarna proef je niks meer van die bietjes

sorry....kon het niet laten

Waarom neem je dan geen snijbiet? Die heeft dezelfde mooie bladeren (ik vind ze zelfs veel mooier met die 3 kleurige soorten) en dan hoef je geen bieten te eten, alleen de bladeren. Of vind je die ook niet lekker? Zijn wel een stuk decoratiever. Heb ze zelfs bij de Efteling in zo'n vak met bloemen zien staan

Good things come in small packages